Show simple item record

dc.contributor.authorJohansson, Lydia
dc.date.accessioned2022-12-06T19:58:57Z
dc.date.available2022-12-06T19:58:57Z
dc.date.issued2022-12-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/74387
dc.description.abstractI detta arbete har författaren dokumenterat och analyserat sin egen instuderingsprocess av stycket Toccata skrivet av Anna Ignatowicz-Gliñska. Arbetet tar utgångspunkt i att undersöka relationen mellan memorering och flöde samt när det är relevant att fokusera på flödet i en sådan process. Vidare ämnar författaren att utveckla sig i rollen som lärare åt sig själv genom att undersöka vilka parametrar som påverkar processen. För att dokumentera och sedan kunna analysera processen har processdagbok förts parallellt med videodokumentation av vissa övningspass. Ett antal metoder som kommit att bli centrala för memoreringen utkristalliserades i processen vilka behandlas i arbetet. Genom det material som arbetet genererat har även kopplingar mellan memorering och flöde gjorts. Det ledde till att en övergripande beskrivning av en instuderingsprocess utformning kunde formuleras. Flera slutsatser har dragits i arbetet gällande relationen mellan memorering och flöde, både hur de är beroende av varandra och hindrar varandra. Genom arbetet identifierades även ett antal parametrar som påverkar processen och som författaren bär med sig i framtida musicerande.en
dc.language.isosween
dc.subjectMemoreringen
dc.subjectFlödeen
dc.subjectInstuderingsprocessen
dc.subjectMarimbaen
dc.subjectÖvningen
dc.titleMemorering och flöde. Analys av en instuderingsprocessen
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record