Show simple item record

dc.contributor.authorKörner, Filippaswe
dc.contributor.authorJohansson, Annaswe
dc.date.accessioned2007-09-18T13:00:24Z
dc.date.available2007-09-18T13:00:24Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/7256
dc.description.abstractSyftet med undersökningen är att kartlägga användandet av individuella utvecklingsplaner på gymnasiet inom Göteborgs kommun. Undersökningen genomförs genom intervjuer med elva verksamma gymnasielärare. Intervjuerna baseras på sexton frågor ställda enligt strukturell metod. Intervjuerna bandades med hjälp av diktafon för att sedan transkriberas. Resultatet visar att användandet av individuella utvecklingsplaner inte är utbrett på gymnasiet. Undersökningen visar också att ett styrdokument utformat för grundskolan är svårt att applicera på gymnasiet. För elevernas bästa bör alla lärare börja använda IUP så att elevernas läroprocess kan utvecklas maximalt.swe
dc.language.isosvswe
dc.titleAnvändandet av individuella utvecklingsplaner inom Göteborgs kommuns gymnasieskolorswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record