Browsing Examensarbeten ämneslärarstudenter / Institutionen för Litteratur, Idéhistoria och religion by Title
Now showing items 15-19 of 19
-
Sexualitet, samtycke och relationer i religionskunskap. Lärares förhållningssätt till nya krav i läroplanen
(Göteborgs universitet, 2022)With the revision of the Swedish curriculum that takes place on 1 June 2022, the school's responsibility to communicate knowledge about sexuality, consent and relationships to its pupils is further emphasized. Even though ... -
Sitt inte för nära skärmen! En studie om elevers relation till den analoga och digitala läsningen
(Göteborgs universitet, 2022)This study examines digital and analog reading in relation to comprehension and the ability to remember what is read. To achieve the purpose of the study, the following two questions are addressed:1. What are the strengths ... -
Stavning och digitala verktyg – En forskningsöversikt om digitala verktygs påverkan på elevers stavningsförmåga
(Göteborgs universitet, 2022)Som följd av digitaliseringen har de digitala verktygen i skolan ökat, vilket i sin tur medför både nya möjligheter och utmaningar. Att vara lärare och elev i dagens klassrum är annorlunda än för 20 år sedan, men hur ... -
Undervisning om religion i USA: Lärarperspektiv på high school
(Göteborgs universitet, 2022)This study is aimed at understanding high school teachers’ views on religious education in the Salt Lake City area, Utah. In this study, six teachers are interviewed about their views on the courses they teach and how the ... -
Vad är skillnaden på Aum i lotusställning och att andas i fyrkant? - En kvalitativ studie om förkroppsligad religionsundervisning och konfessionella fallgropar
(Göteborgs Universitet, 2022)Religious studies in Swedish schools must approach religion from an objective and versatile stance, this raises the question about how teachers of religious studies can invite lived religion into the classroom, in the form ...