Show simple item record

dc.contributor.authorSkajko, Damir
dc.date.accessioned2021-10-27T11:50:54Z
dc.date.available2021-10-27T11:50:54Z
dc.date.issued2021-10-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/69874
dc.description.abstractDet centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet grundar sig även i att belysa hur marknadsföringen och framställningen av varumärkesidentiteterna fungerar som strategisk kommunikation. Studiens teoretiska begrepp omfattas av strategi, strategisk planering, strategisk kommunikation, organisationsidentitet, varumärkesidentitet, marknadspositionering och relationsmarknadsföring. Undersökningen består av följande metoder: Tematisk analys, ikonografisk bildanalys samt kvalitativ textanalys. Studien visar att Volvo Cars bedriver flertal varierande varumärkesidentiteter och att marknadsföringen förhåller sig till företagets branschperspektiv. Resultatet visar även att framställningen av varumärkesidentiteterna och marknadsföringen fungerar som strategisk kommunikation.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectVolvosv
dc.subjectkommunikationsv
dc.subjectvarumärkesidentitetsv
dc.subjectmarknadsföringsv
dc.titleVarumärkets digitala framträdande: en studie om Volvo Cars nätbaserade marknadsföring och varumärkesidentitetsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.svepH2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Philosophy, Linguistics and Theory of Scienceeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record