Show simple item record

dc.contributor.authorNilsson, Jonas
dc.date.accessioned2021-09-22T12:25:08Z
dc.date.available2021-09-22T12:25:08Z
dc.date.issued2021-09-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/69685
dc.description.abstractFörfattaren undersöker improvisation som en aktivt integrerad metod i komponerandet och framförandet av nyskriven musik. Arbetet tar utgångspunkt i västerländsk, konventionell notation och akustisk kammarmusik i det västerländska, konstmusikaliska idiomet men ämnar utforska och utveckla nya metoder och arbetssätt som möjliggör och främjar ett processuellt och improviserande förhållningssätt till musikaliska idéer under såväl notationsprocessen som framförandet av musiken. Författaren söker sig in i de kognitiva och konstnärliga processer som ligger till grund för improviserad musik för att kunna representera dessa processer som visuell instruktion för klassiskt skolade, notläsande musiker.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectKompositionsv
dc.subjectImprovisationsv
dc.subjectKammarmusiksv
dc.subjectKonstnärlig metodsv
dc.subjectFilosofisv
dc.subjectRhizomsv
dc.subjectSemiotiksv
dc.titleFrån mikro till macrosv
dc.title.alternativeEtt utforskande av improvisation och cirkulär notation som kompositionsredskapsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Academy of Music and Dramaeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Högskolan för scen och musikswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record