Show simple item record

dc.contributor.authorFacht, Ulrika
dc.contributor.authorOhlsson, Jonas
dc.date.accessioned2021-04-01T12:51:18Z
dc.date.available2021-04-01T12:51:18Z
dc.date.issued2021-03
dc.identifier.citation10.48335/9789188855442sv
dc.identifier.isbn978-91-88855-44-2
dc.identifier.isbn978-91-88855-43-5
dc.identifier.other10.48335/9789188855442
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/68184
dc.description.abstractStrukturen för medierna och marknaden för dem utvecklas i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2021 får läsaren en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen. MedieSverige 2021 bygger på ett rikt datamaterial från en rad olika källor. Rapporten riktar sig till studenter, lärare, forskare, journalister, beslutsfattare och alla andra som vill lära sig mer om utvecklingen på den svenska mediemarknaden. Den första utgåvan av rapportserien MedieSverige utkom för över 30 år sedan. MedieSverige 2021 utgör den fjortonde volymen i serien. Rapporten är skriven av Ulrika Facht och Jonas Ohlsson vid Nordicom, Göteborgs universitet.sv
dc.format.extent96 sidorsv
dc.language.isoswesv
dc.publisherNordicom, Göteborgs universitetsv
dc.relation.uriurn:nbn:se:norden:org:diva-7865sv
dc.subjectmedielandskapsv
dc.subjectmedieutvecklingsv
dc.subjectmediepolitiksv
dc.subjectmediestruktursv
dc.subjectmedieanvändningsv
dc.titleMedieSverige 2021sv
dc.typeTextsv
dc.type.svepreportsv
dc.contributor.organizationNordicom, Göteborgs universitetsv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record