Show simple item record

dc.contributor.authorKällholm, Jennie
dc.contributor.authorLevin-Vikberg, Frida
dc.contributor.authorPringle, Kristin
dc.date.accessioned2021-02-18T10:38:51Z
dc.date.available2021-02-18T10:38:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/67746
dc.description.abstractFörskollärarens profession ska grunda sig på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet, för att skapa så goda förutsättningar som möjligt för barnen. Utifrån detta har en undersökning gjorts angående vad sex förskollärare baserade sina val på när de kom till barn som far illa. Syftet med uppsatsen var att se om valen gjordes på vetenskaplig grund och/eller beprövad erfarenhet. En kvalitativ intervjustudie tog sin form och analyserades utefter fenomenologisk metod. Det teoretiska ramverket utgick från den evidensbaserade praktiken som med sina centrala begrepp vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet används som analysverktyg. Resultaten visar att begreppen är komplexa och öppna för tolkning vilket gör att alla med avstamp i sina tidigare erfarenheter handlar på olika sätt.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectBarn som far illasv
dc.subjectvetenskaplig grundsv
dc.subjectbeprövad erfarenhetsv
dc.subjectevidensbaserad praktiksv
dc.title“Ja, vad är fara illa egentligen”sv
dc.title.alternativeEn kvalitativ intervjustudie med förskollärare om vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet gällande barn som far illasv
dc.typeTextsv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record