Show simple item record

dc.contributor.authorFacht, Ulrika
dc.contributor.authorOhlsson, Jonas
dc.date.accessioned2019-03-04T06:05:51Z
dc.date.available2019-03-04T06:05:51Z
dc.date.issued2019-02
dc.identifier.isbn978-91-88855-05-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/59560
dc.descriptionStrukturen på den svenska medieutvecklingen växer fram i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2019 ges en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen.sv
dc.description.abstractStrukturen på den svenska medieutvecklingen växer fram i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2019 ges en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen.sv
dc.format.extent90sv
dc.language.isoswesv
dc.publisherNordicomsv
dc.relation.ispartofseriesMediesverigesv
dc.relation.ispartofseries13sv
dc.relation.urihttps://nordicom.gu.se/sv/publikationer/mediesverige-2019sv
dc.subjectMediersv
dc.subjectMediemarknadsv
dc.subjectMedievanorsv
dc.subjectMediepolitiksv
dc.subjectMediestruktursv
dc.subjectReklamsv
dc.titleMedieSverige 2019sv
dc.typeTextsv
dc.type.svepbooksv
dc.contributor.organizationNordicomsv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record