MedieSverige 2019
Sammanfattning
Strukturen på den svenska medieutvecklingen växer fram i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2019 ges en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen.
Länk till verkets webbplats
https://nordicom.gu.se/sv/publikationer/mediesverige-2019
Utgivare
Nordicom
Övrig beskrivning
Strukturen på den svenska medieutvecklingen växer fram i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt pågående process. I MedieSverige 2019 ges en aktuell och bred översikt över dagens svenska medielandskap. Genom att först belysa utvecklingen på de medieteknologiska och mediepolitiska områdena i Sverige, går rapporten vidare till att redovisa utvecklingen på publik- och reklammarknaderna, för att avslutningsvis beskriva den svenska mediestrukturen.
Samlingar
Fil(er)
Datum
2019-02Författare
Facht, Ulrika
Ohlsson, Jonas
Nyckelord
Medier
Mediemarknad
Medievanor
Mediepolitik
Mediestruktur
Reklam
Publikationstyp
book
ISBN
978-91-88855-05-3
Serie/rapportnr.
Mediesverige
13
Språk
swe