GUPEA >
Faculty of Arts / Humanistiska fakulteten >
Department of Swedish / Institutionen för svenska språket >
MISS-Meddelanden från Institutionen för svenska språket >

Att synliggöra vokabulär. En kvantitativ studie av gymnasieelevers skrivuppgifter på svenska inom CLISS-projektets ram.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/55024

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_55024_1.pdf2080KbAdobe PDF
View/Open
Title: Att synliggöra vokabulär. En kvantitativ studie av gymnasieelevers skrivuppgifter på svenska inom CLISS-projektets ram.
Authors: Ohlsson, Elisabeth
Issue Date: 19-Jan-2018
Extent: 151
Publication type: licentiate thesis
Publisher: Institutionen för svenska språket vid Göteborgs universitet
Organization: Institutionen för svenska språket vid Göteborgs universitet
Series/Report no.: Meddelanden från Institutionen för svenska språket vid Göteborgs universitet
66
Keywords: Swedish academic language proficiency
students’ texts
word categories
nominalizations
verbs in passive tense
quantitative measures
CLIL and non-CLIL
Abstract: This licentiate thesis describes the investigation of students’ texts written in L1, by CLIL and non-CLIL students participating in the CLISS-project during their three-year Upper Secondary School period, 2011-2014. The thesis focuses on the academic language proficiency in Swedish, where the practices of certain linguistic features characterizing academic texts are investigated. The two groups of students involved in the study, a total number or 240, are students who have Swedish as the main ... more
ISSN: 1102-4518
URI: http://hdl.handle.net/2077/55024
Appears in Collections:MISS-Meddelanden från Institutionen för svenska språket

 

 

© Göteborgs universitet 2011