Show simple item record

dc.contributor.authorZier, Peter
dc.date.accessioned2017-09-04T13:33:14Z
dc.date.available2017-09-04T13:33:14Z
dc.date.issued2017-09-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/53574
dc.descriptionThis study highlights how the method audiovisual assessment is experienced by both teachers and students in three language courses at the municipal adult education in Kristianstad. The study also describes how the method can enrich teaching and learning as well as contribute to communicative clarity. The study is exploratory but contains elements of action research. The research is practical oriented. The result has been developed through a mixture of qualitative and quantitative methods. The result indicates that most students perceive audiovisual assessment as positive. The teachers´ feedback through screen recording, seems to encourage a greater commitment on the student´s part than when feedback involving words alone are presented. The result indicates that both students and teachers experience that video assessments can work as a method to broaden their feedback. Even when the dialogue/meeting between teachers and students as in this case has been asynchronously. Students and teachers also experienced video assessments as a possible method to enrich and develop language learning both in courses taking place in this study and in other school subjects.sv
dc.description.abstractI denna studie belyses hur arbetsmetoden videobedömning upplevs av både lärare och elever inom tre språkkurser på den kommunala vuxenutbildningen i Kristianstad. Studien beskriver också hur arbetsmetoden kan berika undervisning och lärande samt bidra till kommunikativ tydlighet. Studien är av explorativ karaktär men innehåller element av aktionsforskningen, forskningen är praktiknära. Resultatet har framtagits genom både kvalitativ och kvantitativ metod. Resultatet pekar på att flertalet elever uppfattar audiovisuell återkoppling på sina arbeten som positiv. Lärarens återkoppling via skärminspelning tycks uppmuntra till ett större engagemang hos eleven än när enbart textburen återkoppling sker. Resultatet pekar även på att lärarna uppfattar videobedömning som ett sätt att ge bredare återkoppling på elevarbeten. Även då dialogen/mötet mellan lärare och elev i detta fall varit asynkront. Elever och lärare upplever också videobedömning som ett sätt att kunna berika och utveckla språkinlärningen såväl i respondenternas kurser som i andra skolämnen.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2017:114sv
dc.subjectVideosv
dc.subjectaudiovisuellsv
dc.subjectbedömningsv
dc.subjectvuxenutbildningsv
dc.subjectskärminspelningsv
dc.subjectnätbaseratsv
dc.subjectmultimodalitetsv
dc.subjectspråkinlärningsv
dc.subjectkommunikationsv
dc.subjectlärandesv
dc.titleSäg det med video Videobedömning i språkkursersv
dc.title.alternativeExpress it with video Audiovisual assessment in language classessv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record