Browsing Gothenburg Studies in Educational Sciences by Title
Now showing items 198-217 of 463
-
Kan Batman vara rosa? Förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola
(2010-08-27)Abstract Title: Have you Ever Seen a Pink Batman? Negotiating Boyishness and Normality at a Preschool. Language: Swedish with a summary in English Keywords: Performativity, gender, masculinity, normality, pre- school, ... -
”Det kan vara svårt att förklara på rader”. Perspektiv på analys och bedömning av multimodal textproduktion i årskurs 3.
(2017-11-05)Drawing and coloring have been part of young students text making as long as the writing system has been used, but with the increased use of digital tools and an enlarged focus on accountability of today there is a ... -
Knowledge at play. Studies of games as members’ matters
(2013-05-08)On a general level, this thesis seeks some answers to the broad question of what one can learn from digital games. With an analytical approach informed by ethnomethodology, the main thrust of the work is an exploration ... -
Kontextuell analys - En forskningsmetodologi och forskningsansats
(Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2020) -
Kontroversen om DAMP. En kontroversstudie av vetenskapligt gränsarbete och översättning mellan olika kunskapsparadigm
(2012-08-17)Title: The controversy of the Swedish neuropsychiatric diagnosis DAMP. A controversy study in scientific boundary work and translation between different paradigms of knowledge. Language: Swedish with an English ... -
Kön och karriär i akademin. En studie inom det utbildningsvetenskapliga fältet.
(Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2013) -
Kön, kropp, begär och teknik: Passion och instrumentalitet på två tekniska högskoleprogram
(2015-09-30)This thesis addresses the co-production of gender and technology as articulated in two programs at a Swedish university of technology: Computer Science and Engineering (CSE) and Chemical Engineering (CE). It builds on the ... -
Könsdifferentiering i grundskolan
(1977) -
Kramar, kategoriseringar och hjälpfröknar. Könskonstruktioner i interaktion i förskola, förskoleklass och skolår ett
(2010-05-07)In the present study, gender constructions are analysed, as they appear in a preschool, two preschool classes and one class in the first grade. The analysis is based on observations of the interaction that takes place ... -
Kritisk sakprosaläsning i gymnasieskolan. Didaktiska perspektiv på läroböcker, lärare och nationella prov
(2009-02-05)Critical reading of non-fiction is an essential activity in a range of contexts. Such activities were accentuated in the curricular reform of 1994. At that time, upper secondary education in Sweden was reorganized in order ... -
Kritiskt tänkande i grundskolans samhällskunskap. En fenomenografisk studie om manifesterat kritiskt tänkande i samhällskunskap hos elever i årskurs 9
(2013-11-21)Cultivating students’ critical thinking skills is recognized as a highly important educational goal in many societies in the western world, not least in Sweden. Despite this the research community has so far produced ... -
Kunskaper som byggde folkhemmet : En fallstudie av förutsättningar för lärande vid teknikskiften inom processindustrin
(2014-03-19)Bostaden har en central roll i människors liv och bostadsbyggande är en viktig samhällsangelägenhet. Under de senaste hundra åren har kunskaper, tekniker och arbetsorganisation i byggindustrin utvecklats. Nya byggmaterial ...