Show simple item record

dc.contributor.authorWaller, Anna
dc.date.accessioned2016-01-26T13:34:28Z
dc.date.available2016-01-26T13:34:28Z
dc.date.issued2016-01-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/41654
dc.description.abstractSyftet med föreliggande studie var att undersöka skillnader i lek hos barn med autism med ett talat språk (n=17) respektive barn med autism utan ett talat språk (n=12). Materialet utgjordes av filmsekvenser där barnen lekte med en förbestämd uppsättning leksaker tillsamman men en förälder, och utifrån detta kodades förekomsten av symbollek, funktionell lek och icke-lek. Resultatet visade att barnen med ett talat språk lekte signifikant mer symbollek än barnen utan talat språk (t(27)=2,52, p < ,05), och att grupperna inte skiljde sig signifikant åt med avseende på förekomsten av funktionell lek och icke-lek. Avslutningsvis diskuteras resultaten, dess betydelse och studiens brister, samt förslag till vidare forskning.sv
dc.language.isoswesv
dc.titleSymbollek hos barn med autismsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/ Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Psykologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record