Show simple item record

dc.contributor.authorRosén, Hannahsv
dc.contributor.authorStode, Emilia
dc.date.accessioned2015-11-19T19:53:56Z
dc.date.available2015-11-19T19:53:56Z
dc.date.issued2015sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/40901
dc.description.abstractDetta utvecklingsarbetets huvudsyfte var att finna strategier som kan hjälpa förskollärare stödja barns kommunikation genom deras bilder. För att forma dessa strategier ställde vi frågor angående strukturen på vårt arbete och hur vi skulle kunna skapa möjligheter för att använda barns bilder som verktyg för kommunikation. Vi sökte efter tidigare forskning inom vårt område för att finna vad andra forskare hade fått fram angående lärande genom skapande processer. Vid planeringen av utvecklingsarbetet upptäckte vi att den sociokulturella lärandeteorin hade samma grundidéer som vi hade angående barns lärande, därför blev denna teori central i vårt kommande arbete. I resultatet av utvecklingsarbetet framkom barnens glädje i de skapande processerna. Vi såg hur de med stöd från oss utvecklade mod och intresse när de berättade för oss om sina bilder. Detta visade oss att arbete med barns bilder i fortsatta lärandeprocesser är ett roligt, kreativt och tillfredställande sätt att både lära sig och lära ut.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectBildsv
dc.subjectbildskapandesv
dc.subjectkommunikationsv
dc.subjectbildspråksv
dc.subjectmultsv
dc.titleBildens kommunikativa möjligheter. Ett utvecklingsarbete kring barns bildskapande i förskolan.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandesv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record