Show simple item record

dc.contributor.authorHaga, Angelica
dc.date.accessioned2015-10-09T07:34:43Z
dc.date.available2015-10-09T07:34:43Z
dc.date.issued2015-10-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/40751
dc.description.abstractSyfte: Syftet med mitt arbete är att ta reda på om ett organisatorisk lärande ägt rum i två svenska kommuner. Metod: En kvalitativ fallstudiedesign med styrdokument och revisionsrapporter samt citat ur intervjuer som empiri. Teoretisk referensram: Studiens teoretiska del bygger på teorier om organisatoriskt lärande med fokus på Peter Senge fem inlärningsprinciper. Slutsats: Det går inte att ge ett starkt svar, även om det blir ett ja-svar, på om Motala kommun och Göteborgs kommun har genomgått ett organisatoriskt lärande. Detta beror till stor del på vald metod samt huvuddelen i valda teorin. I slutdiskussionen argumenteras för dessa resultat samt varför det blev så.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectorganisatoriskt lärandesv
dc.subjectskandalersv
dc.subjectkorruptionsv
dc.subjecttemalärandesv
dc.subjectgemensamma visionersv
dc.subjectsystemtänkandesv
dc.subjecttankemodellersv
dc.subjectpersonligt mästerskapsv
dc.titleHar de lärt sig? En dokumentstudie, ur ett organisatoriskt lärande perspektiv på två svenska kommuner som genomgått korruptionsskandalersv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/School of Public Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Förvaltningshögskolanswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record