Show simple item record

dc.contributor.authorAndersson, Eliseswe
dc.contributor.authorKarlsson, Sonja Iwanowswe
dc.date.accessioned2007-05-08T14:02:20Z
dc.date.available2007-05-08T14:02:20Z
dc.date.issued2007swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/3982
dc.description.abstractSyfte Vi har studerat bildlärares syn på och användning av läromedel i bildundervisningen i gymnasieskolan. Ett delsyfte var också att det resultat vi fått fram kan ligga till grund för utveckling av nya läromedel i bildundervisningen. Metod Vår studie har grundat sig på både halvstrukturerad intervju- och halvstrukturerad enkätundersökning. Målgruppen är bildlärare i gymnasiet. Vi har kompletterat studien med en förteckning över ett urval av befintliga förlagsproducerade läromedel som har anknytning till bildundervisningen. Resultat Resultatet har visat att behovet av förlagsproducerade läromedel för bildundervisningen inte är tillgodosett. Undersökningen ger även exempel på vad bildlärare utgår ifrån när de planerar sina lektioner samt vad de har för önskemål om hur läromedel ska se ut. 1swe
dc.language.isosvswe
dc.titleLäromedel i bildundervisningenswe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokCswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Sociologiska institutionenswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Sociologyeng
dc.type.degreeStudent essayswe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record