Search
Now showing items 1-3 of 3
Feministiska ambitioner i det teknovetenskapliga klassrummet
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2015-06-01)
I denna artikel diskuteras svårigheter förenade med att omsätta feministiska ambitioner och genusvetenskapliga lärdomar i högre teknisk utbildning. Med utgångspunkt i en läsning av ett urval texter som diskuterar utbildning ...
En reflektion kring constructive alignment
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2015-06-01)
Hur ska vi universitetslärare förmedla de krav som vi ställer på våra studenter utifrån de program- och kursmål som formulerats? I denna text görs en teoretisk prövning av ett populärt svar på frågan. Åtminstone enligt en ...
Kärleken till komplexiteten. En pedagogisk reflektion över svindelns nödvändighet i konstvetenskaplig undervisning.
(Göteborgs universitet. Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande., 2015-06-01)
I undervisningen i ämnet konst- och bildvetenskap ställs läraren inför utmaningen att hantera studenternas ibland frustrerade och vilsna möte med komplexa studieobjekt. I denna artikel ställer jag följande huvudfråga: På ...