Search
Now showing items 1-10 of 36
Mest kul i grupp? En studie om hur brasslärare arbetar med instrumentalundervisning individuellt och i grupp inom Kulturskolan
(2021)
Föreliggande studie syftar till att undersöka de didaktiska val brasslärare verksamma i kulturskolan gör i instrumentalundervisning, samt om dessa val skiljer sig beroende på om det är individuell undervisning eller ...
WTC in English Among Swedish EFL Learners in the Upper Secondary School
(2021)
Willingness to communicate (WTC) is a well-known concept within the field of educational research and has been used to investigate what factors make language learners more or less likely to engage in oral communication. ...
Teacher Practices of Multimodality in Swedish EFL Classrooms: A Quantitative Survey Study
(2021)
Multimodality is a concept that has been long associated with the rise of new technologies in English as a foreign language (EFL) learning. As the landscape of EFL classrooms changes, so does the demands of teachers. This ...
Att förstå och förstås av annerledes talende mennesker. En studie av hur grannspråk ingår i skandinavisk lärarutbildning.
(2021)
Many studies show that, even though political will exists to strengthen the understanding of the neighbouring languages, the level of understanding of the other Scandinavian languages is falling. The Nordic Council of ...
Hur många procent? En kvantitativ studie om högstadieelevers missuppfattningar av procentbegreppet
(2021)
This study aims to find student misconceptions when solving problems involving percent. The study involves students in 8th and 9th grade in Sweden. The purpose of the study is to find what misconceptions exists related to ...
Bildämnet kräver en talang som jag inte har: En undersökning av elevers motivation till bildämnet
(2021)
The purpose of this essay is to get insight into the factors that students consider to be important for their motivation to learn in the art subject. In the Swedish curriculum, Lgr11 it emerges that the school should ...
"I just go in and read in the phone sometimes" A survey of students' reading experiences and reading habits in year 8
(2021)
Abstract
Studiens syfte är att undersöka läserfarenheter och läsvanor hos elever i årskurs åtta.
Förutsättningarna skiljer sig åt för eleverna i vardera skolor på grund av området de bor
i. Studien är baserad på en kvantitativ ...
Writing Strategies Used by EFL Students in the Swedish Upper Secondary School Classroom. An empirical study
(2021)
Strategies for language learning, and how learners might apply them to acquire the language skills and the ability to communicate with success, are important for teachers to understand. To approach a writing task, there ...
Sakprosa, icke-fiktion eller "andra typer av texter" i gymnasieskolan. En studie om sakprosa i nordiska styrdokument
(2021)
I föreliggande examensarbete undersöks formuleringar om sakprosa i nordiska styrdokument: hur sakprosa konstrueras, hur undervisning i sakprosa regleras och hur undervisning i sakprosa motiveras. Metoden som används är ...
Film i huvudrollen. Spelfilmens funktion i gymnasieskolans svenskundervisning - en intervjustudie
(2021)
Berättande med rörlig bild dominerar idag unga människors fiktionskonsumtion och arbetet med ”film och andra medier” (Skolverket, 2011) är någonting som ingår i uppdraget för svensklärare på gymnasiet. I den här uppsatsen ...