Search
Now showing items 1-10 of 72
”Det där som man bara gör.” En intervjustudie om extra anpassningar i NO och SO för elever i läs- och skrivsvårigheter på mellanstadiet.
(2016)
Syftet med studien var att göra en beskrivning av hur sex lärares kunskaper och föreställning-ar om läs- och skrivsvårigheter, återspeglas i de val av och arbete med extra anpassningar i NO och SO som lärarna gör på ...
Gymnasiet är ett helvete – bokstavligt talat. En normkritisk textanalys av Engelsforstrilogin
(2016-02-29)
Abstract
Examensarbete inom Lärarprogrammet LP01
Titel: Gymnasiet är ett helvete – bokstavligen talat. En normkritisk analys av
Engelsforstrilogin
Författare: Jennifer Hallberg och Johanna Larnemark
Termin och år: HT ...
Mening och yta - Analys av redigeringsmönster i gymnasisters skrivande
(2016-09-09)
Syftet med studien är att undersöka skillnader i redigeringsmönster hos skribenter på
gymnasiet samt hur dessa redigeringsmönster påverkas av kamratrespons. Det långsiktiga
målet med undersökningen är att lärare får en ...
Elevers vardagsföreställningar och förväntningar kring fysikens koncept - En undersökning med Force Concept Inventory i gymnasieskolan
(2016)
Elever kommer till skolans fysikundervisning med tidigare erfarenheter, föreställningar om världen och förväntningar på ämnet, vilka påverkar hur elever resonerar och lär sig kring koncept i fysik. Detta examensarbete ...
Speciellt speciella speciallärare. En kvantitativ studie om speciallärare med specialisering utvecklingsstörnings yrkesroll.
(2016)
Nyckelord: Speciallärare, specialisering utvecklingsstörning, yrkesroll, handlingsutrymme, speciallärarutbildning, professionalisering, kunskapsutveckling, specialpedagogisk kompetens, specialpedagogiska perspektiv. ...
EFL and the literary canon: Attitudes and practices in Swedish classrooms
(2016)
The teaching of English as a foreign language in upper secondary school classrooms across Sweden is as self-evident as the school system itself, the subject being mandatory to a different extent across all programs. According ...
Vem ser ett bortvalt barn? En intervjustudie med några specialpedagoger och förskollärare
(2016)
Uppsats/Examensarbete: 15 hp
Kurs: SPP 610
Nivå: Avancerad nivå
Termin/år: VT 2016
Handledare: Eva Gannerud
Examinator: Ernst Thoutenhoofd
Kod: VT16-2910-081-SPP610
Nyckelord: Förskola, bortvald, lek, lärande, normer, ...