• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar i datumordning 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete avancerad nivå
  • Visar i datumordning
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete avancerad nivå
  • Visar i datumordning
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar i datumordning:

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 424

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Lärare i normkritik. En diskursanalys av ”läraridentitet” konstruerad inom det normkritiska perspektivet. 

      Norblad, Tova (2015)
      Läraryrket diskuteras i uppsatsen utifrån poststrukturalistisk teori. Det övergripande temat är lärares makt och funktion i relation till utbildningssystem, individ och samhälle. Även lärarens funktion i skolans ...
    • Vad gör man med en läs-och skrivutredning? Sex lärare om hur resultatet i läs-och skrivutredningar används i planeringen och genomförandet i undervisningen 

      Nettby, Åsa (2016)
    • Lämna "apphysterin" för högre måluppfyllelse! En intervjustudie om specialpedagogers strategier och användning av iPaden med elever som har läs- och skrivsvårigheter 

      Sandborg, Marie; Viktorin, Heléne (2016)
      Syfte Studiens syfte är att är att utforska hur några specialpedagoger resonerar runt sitt användande av iPads i undervisningen, med särskilt fokus på vilka fördelar, nackdelar och utmaningar de ser. Undersökningen har ...
    • Läsning är grunden till allt. Hur lärare bemöter elever i lässvårigheter 

      Ahlström, Helena (2016)
      Min uppsats är en intervjustudie där syftet med studien är att undersöka hur lärare möter de elever som är i behov av särskilt stöd vid den första läsinlärningen. Studien är kvalitativ och bygger på intervjuer från sex ...
    • EFL and the literary canon: Attitudes and practices in Swedish classrooms 

      Larsson, Gösta (2016)
      The teaching of English as a foreign language in upper secondary school classrooms across Sweden is as self-evident as the school system itself, the subject being mandatory to a different extent across all programs. According ...
    • "Vi har de barn vi har...": En kvalitativ studie om hur pedagoger anpassar i skolan 

      Andersson, Maria; Rodell, Tina (2016)
    • Utmaningar i grundsärskolans kursplaner: Sju grundsärskolelärares uppfattningar av förmågor och kunskapskrav i läroplanen för grundsärskolans båda inriktningar; ämnen i grundsärskolan och ämnesområden i inriktning träningsskolan 

      Ekstam, Åsa; Liljekvist, Cathrine (2016)
    • Bedömning och lärande i grundsärskolan. Nio lärares tankar om att stödja elevernas kunskapsutveckling 

      Dahlqvist, Charlotte; Nyblom, Lotten (2016)
    • "By the way, kommer ni ihåg?" En fallstudie om en kommuns implementering av extra anpassningar 

      Nykvist, Christer (2016)
    • Öh, jag har inte funderat så mycket om det är dyslexi eller, alltså kontra andraspråksinlärning. En studie över hur man upptäcker läs-och skrivsvårigheter hos elever med svenska som andraspråk 

      Elovsson, Malin; Jonsson, Rose-Marie (2016)
    • Vem ser ett bortvalt barn? En intervjustudie med några specialpedagoger och förskollärare 

      Grönberg, Linda (2016)
      Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: SPP 610 Nivå: Avancerad nivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Eva Gannerud Examinator: Ernst Thoutenhoofd Kod: VT16-2910-081-SPP610 Nyckelord: Förskola, bortvald, lek, lärande, normer, ...
    • ”Det där som man bara gör.” En intervjustudie om extra anpassningar i NO och SO för elever i läs- och skrivsvårigheter på mellanstadiet. 

      Ekelund, Camilla (2016)
      Syftet med studien var att göra en beskrivning av hur sex lärares kunskaper och föreställning-ar om läs- och skrivsvårigheter, återspeglas i de val av och arbete med extra anpassningar i NO och SO som lärarna gör på ...
    • Elevers vardagsföreställningar och förväntningar kring fysikens koncept - En undersökning med Force Concept Inventory i gymnasieskolan 

      Raneflod, Simon (2016)
      Elever kommer till skolans fysikundervisning med tidigare erfarenheter, föreställningar om världen och förväntningar på ämnet, vilka påverkar hur elever resonerar och lär sig kring koncept i fysik. Detta examensarbete ...
    • Sommarskola. En studie kring elevers uppfattningar om och erfarenheter av sommarskolan i matematik 

      Orre Imgård, Gunilla; Bergsten, Malin (2016)
    • Hur hanterar matematiklärarna extra anpassningar på mellanstadiet? 

      Larsson, Stefan (2016)
      Abstract Syfte: Studiens syfte har varit att undersöka vilka extra anpassningar matematiklärare gör i sin undervisning på mellanstadiet för de elever som bedöms behöva stödinsatser för att nå kunskapskraven i år 6. Vidare ...
    • Speciellt speciella speciallärare. En kvantitativ studie om speciallärare med specialisering utvecklingsstörnings yrkesroll. 

      Cederholm, Lisa; Kärnberg, Kristina (2016)
      Nyckelord: Speciallärare, specialisering utvecklingsstörning, yrkesroll, handlingsutrymme, speciallärarutbildning, professionalisering, kunskapsutveckling, specialpedagogisk kompetens, specialpedagogiska perspektiv. ...
    • Extra anpassning i en skola för alla. En kvalitativ intervjustudie med lärare i grundskolan 

      Dragstedt, Åse; Sjölin, Andrea (2016)
    • Att bedöma elevtexter - en "fingertoppskänsla"? En kvalitativ studie om svensklärares tolkningar av kunskapskrav som gäller språket i elevtexter 

      Falander, Carolina (2016)
      Abstract I alla gymnasieskolor ska likvärdiga elevprestationer värderas med samma betyg. För att uppnå detta ska betygsättningen ske utifrån kunskapskrav, men vissa kunskapskrav lämnar utrymme för tolkning. Syftet med ...
    • "När livet liksom inte bråkar med en" En kvalitativ studie med livsvärldsfenomenologisk ansats om livskvalitet för sex elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. 

      Blomqvist, Åsa; Ullerstam, Malin (2016)
    • Du är välkommen in En kvalitativ intervjustudie om lärares upplevelser kring hinder gällande inkludering av nyanlända elever i den ordinarie undervisningen 

      Wernersson, Amanda (2016)
      Abstract Title: You are welcome in – An interview study about teachers’ experiences of recently arrived pupils in the classroom Language: Swedish Keywords: Swedish as a second language, recently arrived pupils, inclusion, ...

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV