Search
Now showing items 1-4 of 4
Flerspråkiga barn i förskolan. En studie om hur det språkliga stödet skiljer sig mellan samling och utelek för flerspråkiga barn
(2015)
Vid den fria uteleken försöker pedagogerna vara delaktiga i barnens lekar för att kunna stötta och sätta ord på barnens
upplevelser. Studien undersöker även om det finns något samband mellan barnets språkutveckling och ...
Lärares förhållningssätt till flerspråkiga elever
(2015)
Syftet med föreliggande studie är att undersöka lärares förhållningssätt till flerspråkiga elever. Detta har gjorts
utifrån frågeställningarna:
• Vad innebär flerspråkighet i skolan idag?
• Hur möter lärare flerspråkiga ...
Säg det med en bild - Ett utvecklingsarbete av bildstöd i förskolan
(2015)
Vårt syfte med studien var att utveckla bildstöd som ett verktyg i arbetet med barns
språkutveckling. Ett av studiens fokus har legat på hur man kan stödja flerspråkiga barns
kommunikation för att öka barnens delaktighet. ...
Att arbeta med språkutvecklingen hos nyanlända barn
(2015)
Att arbeta med språkutvecklingen hos nyanlända barn är en empirisk studie om hur
pedagoger och barnskötare arbetar med olika material och metoder för att utveckla
språket. I studiens resultat användes semistrukturerade ...