Browsing Examensarbete grundnivå by Title
Now showing items 56-75 of 296
-
The Effects of Different Assessment Methods on EFL-Students’ Speaking Performance. A Literature Review
(2022-11-30)Nowadays, it can be argued that it is becoming increasingly more important to be proficient in speaking the English language due to globalization. Examining teaching and assessment of oral proficiency is therefore important ... -
The Effects of Videos and Digital Storytelling on Learner Motivation in the EFL Classroom: A Literature Review
(2022-04-25)This literature review presents and discusses two CALL-methods, namely the use of videos and digital storytelling in the EFL-classroom, and their effects on students’ motivation to learn English as a foreign language. Due ... -
Effects of Videos on EFL/ESL Learners' Writing Proficiency and Vocabulary Acquisition: A Literature Review
(2021)This literature review presents and discusses the effects of videos on vocabulary acquisition and writing skills in the EFL/ESL classroom, as shown in research published in the last decade. Due to the growing interest in ... -
Efficiency of Written and Oral Feedback Types Used for Persian EFL Students’ Language Production. A Literature Review
(2018)Abstract This paper aims to present research on oral and written feedback concerning the language accuracy, acquisition, and retention of Persian EFL speakers as a target group in the EFL teaching from 2010 to 2017. Regarding ... -
El material auténtico y su efecto en la motivación en el aula de ELE
(2019)I skolmiljön och inlärningsprocessen av ett främmande språk finns det många diskussioner och studier om hur man kan motivera eleverna i deras lärande. Syftet med det här arbetet är att analysera de olika motivationsteorier ... -
El papel de la ansiedad en la comunicación oral en el aula de ELE
(2018)Palabras claves: Comunicación oral, ansiedad, Escala de ansiedad en el aula de lenguas extranjeras (FLCAS), ELE Resumen En las aulas de las lenguas extranjeras, hay estudiantes que temen la atención tanto de los ... -
El papel de la fraseología en el aprendizaje del español
(2019)Recently, linguists have begun to pay attention to phraseology as a fundamental element in the process of learning any language. The purpose of this work is to clarify, through a bibliographic review, the role of phraseological ... -
El papel de la lengua materna en la enseñanza de lenguas
(2019)Abstract The use of the student ́s mother tongue in teaching a new language seems to be a rather controversial issue if we review the history. Over the years there have been different theories of how foreign language ... -
Elevers samskapande
(2015)Syftet med uppsatsen är att studera den verbala kommunikation som förekommer mellan elever när de samskapar en narrativ text. I samband med detta undersöks även elevernas reflektioner av det genomförda arbetet i par. För ... -
Elevers textskapande i en digitaliserad klassrumsmiljö
(2015)Studien berör elevers textskapande och användningen av Informations- och kommunikations- teknik (IKT) i skolan och hur elevers interaktion kan beskrivas i ett sådant sammanhang. Studiens syfte är att lyfta fram forskningsresultat ... -
Elevers upplevelse av betyg i årskurs 6: En studie kopplad till sammansatt betyg inom de naturorienterande ämnena
(2015)Syftet med denna studie är att få en inblick i hur elever känner och tänker kring betyg. Bak- grunden till valet av ämne grundar sig i den heta politiska debatt som pågår rörande betyg i dagens skola. Det skrivs mycket om ... -
eTwinning in the EFL Classroom - Challenges and Opportunities
(2016)This literature review provides an overview of the challenges and opportunities with eTwinning from teachers’ and students’ perspectives. eTwinning is a part of the Erasmus+ program that supports school collaboration across ... -
Exergames - kanon eller kalkon? En litteraturstudie om att använda exergames i Idrott och hälsa
(2017-01-12)Informations- och kommunikationsteknologi (IKT) blir en allt större del av undervisningen i skolan, dock är lärares kompetens inom området idag relativt lågt. Införande av IKT i skolan påverkar alla skolämnen och därmed ... -
Exploring classical expression
(2017-11-21)My purpose with this thesis is to compare which similarities and differences there are between the work of two pedagogues at Guildhall School of Music and Drama (GSMD) and The Academy of Music and Drama (AMD). I want to ... -
Exploring the Integration of Artificial Intelligence Tools in English as a Foreign Language (EFL) Pedagogy. A Literature Review
(2024-01-18)The introduction of artificial intelligence (AI) tools in schools has sparked a polarised debate about its negative impact on critical thinking, plagiarism, and problem-solving skills. Future educators will be affected by ... -
Facilitating Vocabulary Growth and Retention Through CALL. Findings within the field
(2016)This literature review compares vocabulary growth and retention when using computer-assisted language learning (CALL) in contrast to traditional non-digital aids. First, an overview of theories on vocabulary growth and ... -
Får barn vila? - En kvalitativ forskningsstudie om hur förskollärare arbetar för att möta barns behov av återhämtning
(2015)Abstract Bakgrund Stressen i samhället har ökat och många människor känner idag krav på sig att prestera. Tidigare forskning har visat att barns stressnivåer ökar under vistelsen på förskolan. Det finns däremot lite forskning ... -
Får jag gråta oavsett vilket kön ni tilldelar mig? En kvalitativ studie om barns förmedlande av sårbarhet på en förskoleavdelning och förskollärarnas bemötande av detta
(2018)Får jag gråta oavsett vilket kön ni tilldelar mig?” är en kvalitativ studie på en förskoleavdelning om hur barns sårbarhet tar sig uttryck samt hur personalen bemöter barns sårbarhet. Studien gjordes med hjälp av observationer ... -
Feedback i engelska Ur ett elevperspektiv - tio högstadieelever beskriver sin upplevelse av feedback
(2016)Syftet för denna studie är att belysa hur 10 elever upplever muntlig och skriftlig feedback, i engelska på högstadiet, samt hur olika typer av feedback påverkar elev/lärarrelationen. Det ämnas göras genom att ställa följande ... -
Flerspråkiga barn i förskolan. En studie om hur det språkliga stödet skiljer sig mellan samling och utelek för flerspråkiga barn
(2015)Vid den fria uteleken försöker pedagogerna vara delaktiga i barnens lekar för att kunna stötta och sätta ord på barnens upplevelser. Studien undersöker även om det finns något samband mellan barnets språkutveckling och ...