Search
Now showing items 1-4 of 4
Rumsuppfattning i förskolan. En fenomenografisk studie av förskollärares uppfattningar
(2015)
Abstract
Syftet med föreliggande studie var att undersöka förskollärares uppfattningar av
rumsuppfattning i förskolan. Vi har ställt förskollärares uppfattningar i relation till
läroplansmålet om att förskolan ska sträva ...
Spelet som verktyg för matematiklärande i förskolan
(2015)
Sammanfattning
Syftet med denna undersökning var att studera samspelet och det matematiklärande som
möjliggjordes när barn spelade spel tillsammans. Efter att ha arbetat i förskolan har vi
uppmärksammat att spel ofta upplevs ...
Individualiserad matematikundervisning för elever i behov av extra anpassning Kursansvarig institution: LAU390: Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
(2015)
Syfte
Syftet med denna studie är att undersöka hur två lärare verksamma i årskurserna 3 och 6 säger
sig arbeta och hur de i praktiken går till väga när de arbetar i matematikundervisningen med
elever i behov av extra ...
I leken ute uppstår ett lärande med hela kroppen – En intervjustudie om utomhuspedagogik med fokus på matematik
(2015)
Sammanfattning
Syftet med examensarbetet är att undersöka och få en djupare förståelse för hur verksamma pedagoger
lägger upp sin planering gällande utomhusvistelsen. Vidare vill vi veta hur pedagoger använder
matematiken ...