Show simple item record

dc.contributor.authorBergström, Elin
dc.date.accessioned2014-12-15T12:41:16Z
dc.date.available2014-12-15T12:41:16Z
dc.date.issued2014-12-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/37771
dc.description.abstractStudiens syfte var att undersöka hur psykologer upplever, påverkas av och hanterar sitt psykoterapeutiska arbete med barn som lider av trauma. Nio psykologer som arbetat i minst tre år med barn och traumabehandlingar intervjuades. Tematisk analys gjordes och huvudresultaten som identifierades var att psykologerna upplevde arbetet som det bästa arbetet de hade haft samtidigt som det var det mest energikrävande de hade gjort. Det mest energikrävande var samverkan med andra aktörer och när barnen fortfarande for illa. Det var viktigt att sätta gränser gentemot arbetet och ha balans i sin empati. Deltagarna uttryckte att de aldrig skulle arbeta ensamma utan handledning eller kollegor. Ett stabilt privatliv och återhämtning var viktigt. De hade hög tilltro till sin egen och metodens förmåga att skapa förändring.sv
dc.language.isoswesv
dc.title”Man ska leva som man lär på något sätt” Nio psykologer om det psykoterapeutiska arbetet med barn som lider av traumasv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/ Department of Psychologyeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Psykologiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record