Browsing Examensarbeten / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande by Subject "barn i behov av särskilt stöd"
Now showing items 1-4 of 4
-
Förskollärares syn på arbetetmed barn som anses ha problemskapande beteende i förskolan
(2020)AbstractSyftet med denna studie är att få bättre kunskap om förskollärares uppfattningar kring bemötandet av barn som anses ha problemskapande beteenden. I vår studie har vi använt oss av en kvalitativ ansats där vi har ... -
Inkludering av ALLA barn vid samling - Videoobservation utifrån ett sociokulturellt perspektiv.
(2022)Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare arbetar för att alla barn oavsett behov ska inkluderas i den vardagliga situationen samling. Det är en empirisk studie som bygger på den kvalitativa metoden videoobservation ... -
Inkludering i förskolan En kvalitativ intervjustudie om förskollärares arbete med barns delaktighet i förskolan
(2019)Syftet med vår studie är att få en förståelse och inblick för vilken syn pedagoger har på arbetet med inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskolan. I studien har vi valt att använda oss av metoden kvalitativa ... -
Den pedagogiska miljön i förskolan med fokus på specialpedagogik
(2020)AbstractInledning och BakgrundAv beprövad erfarenhet har vi sett att arbetet med den pedagogiska miljön i olika verksamheter inte är utformat efter barnens behov. I denna studie har vi därför valt att undersöka hur olika ...