Search
Now showing items 1-7 of 7
MedieSverige 2021
(Nordicom, Göteborgs universitet, 2021-03)
Strukturen för medierna och marknaden för dem utvecklas i ett nära samspel med det omgivande samhället. De sociala, ekonomiska, politiska och teknologiska landskapen formar – och formas av – medielandskapet i en ständigt ...
Mediebarometern 2020
(Nordicom, Göteborgs universitet, 2021-05)
Mediebarometern är en årlig undersökning av den svenska befolkningens tillgång till, och användning av, olika typer av medier. Undersökningen har genomförts sedan 1979 och det gör Mediebarometern till den äldsta studien i ...
Covid-19 och de nordiska nyhetsmedierna
(Nordicom, Göteborgs universitet, 2021-04-15)
Covid-19 drog in över Norden med full kraft under våren 2020. Ett år senare har pandemin fortfarande världen i ett starkt grepp. Både de hälsorelaterade och de ekonomiska konsekvenserna av viruset har dock varierat mellan ...
Mediebarometern 2019
(Nordicom, 2020-05-24)
Mediebarometern är en årlig frågeundersökning som belyser den svenska befolkningens användning av olika medier en genomsnittlig dag. Den första undersökningen genomfördes redan 1979. Det gör den undersökning som presenteras ...
Power, Communication, and Politics in the Nordic Countries
(Nordicom, 2021-01)
The Nordic countries are stable democracies with solid infrastructures for political dialogue and negotiations. However, both the “Nordic model” and Nordic media systems are under pressure as the conditions for political ...
Forskning inom medie- och informationskunnighet (MIK)
(Nordicom, 2022-05-15)
Joining the Scholarly Conversation: The Basics of Writing an Academic Book Review
(NordMedia Network, 2022-11)