Show simple item record

dc.contributor.authorDavidsson, Martin
dc.contributor.authorJohansson, Fabian
dc.contributor.authorSamuelsson, Henrik
dc.date.accessioned2007-04-25T08:37:19Z
dc.date.available2007-04-25T08:37:19Z
dc.date.issued2007-04-25T08:37:19Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/3366
dc.descriptionVårterminen 2006eng
dc.description.abstractMyndigheter som levererar e-tjänster till sina användare har idag många olika modeller att utvärderas mot. Vår uppsats riktade sig mot en utvärdering och analys av några av dessa utvärderingsmodeller för e-myndigheter. Granskningen fokuserade främst på myndigheters e-tjänster och den kommunikation som sker mellan de olika intressenterna. Vi applicerade valda modeller på Försäkringskassan och utvärderade hur väl deras verksamhet stämde överens med de teoretiska definitionerna och rekommendationerna. Genom intervjuer med olika grupper fick vi en bild av Försäkringskassan som en i många avseenden utvecklad e-myndighet som dock har mycket kvar att uträtta. I de teoretiska utvärderingsmodellerna hittade vi viktiga punkter som saknades, behövde förstärkas eller förändras. Vi drog slutsatsen att de modeller vi har utvärderat inte kan användas enskilt för att heltäckande beskriva en e-myndighet.eng
dc.language.isosweeng
dc.relation.ispartofseriesReport / IT University of Göteborgeng
dc.relation.ispartofseries2006:102eng
dc.subjecte-governmenteng
dc.subjecte-myndigheteng
dc.subjectkommunikationeng
dc.subjectutvärderingsmodellereng
dc.titleUtvärderingsperspektiv på en e-myndighet under utvecklingeng
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokD
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Göteborg/Applied Information Technologyeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record