Search
Now showing items 1-4 of 4
ÖKAT DELTAGANDE, MER DEMOKRATI En undersökning av hur demokrati kommuniceras av Göteborgs Stad och dess målgrupp
(2019-09-06)
Uppsatsen undersöker demokratiperspektivet i Göteborgs Stads demokratikommunikation och dess ideologiska försanthållanden i relation till medborgarnas syn på demokrati. En kritisk diskursanalys appliceras på stadens ...
Varumärkets digitala framträdande: en studie om Volvo Cars nätbaserade marknadsföring och varumärkesidentitet
(2021-10-27)
Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet grundar ...
Varumärkets digitala framträdande
(2021-09-10)
Syfte: Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet ...
Klarspråk eller icke klarspråk, det är frågan: en undersökning av en mellanstor kommuns externa webbplats
(2021-10-27)
Syftet med denna uppsats är att utifrån den externa webbplatsen molndal.se undersöka arbetet med klarspråk inom Mölndals stad som organisation. Arbetet med klarspråk handlar ytterst om demokrati – därför är det viktigt att ...