Search
Now showing items 1-10 of 36
SVT och mångfalden i rutan En kvalitativ innehållsanalys av SVT Västs produktioner ur ett mångfaldsperspektiv
(2009-03-06)
Titel
SVT och mångfalden i rutan – en kvalitativ innehållsanalys av SVT Västs produktioner ur ett
mångfaldsperspektiv
Författare
Mariana Soriano
Kurs
Påbyggnadskurs i Medie- och kommunikationsvetenskap
Termin
VT ...
”Schenker information” En kvalitativ studie av internkommunikationen mellan Schenker och de chaufförer som kör åt Schenker.
(2009-03-06)
Titel ”Schenker information” – En kvalitativ studie av intern-kommunikationen mellan Schenker och de chaufförer som kör åt Schenker.
Författare Pierre Delang
Kurs Påbyggnadskurs, D -nivån
Medie- och kommunikationsvete ...
Individualistisk kollektivism eller kollektivistisk individualism? - En studie om unga kinesers tolkningar av reklam
(2010-08-09)
Författare: Niklas Nordmalm
Titel: Individualistisk kollektivism eller kollektivistisk individualism? - En studie om unga kinesers tolkningar av reklam
Kurs: Påbyggnadskursen (D) för medie- och kommunikationsvetenskap, ...
Expertkommentatorer -en kvantitativ innehållsanalys om hur den politiska tolkande journalistiken såg ut ett år innan valet 2006 i Dagens Nyheter, Göteborgs- Posten och Svenska Dagbladet.
(2009-03-06)
Expertkommentatorer
-en kvantitativ innehållsanalys om hur den politiska tolkande journalistiken såg ut ett år innan valet 2006 i Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Svenska Dagbladet. Författare
Lady-France ...
Bilen i tidningen Om hur bilens miljöpåverkan behandlas i dagstidningstext
(2009-03-06)
Titel Bilen i tidningen. Om hur bilens miljöpåverkan behandlas i dagstidningstext.
Författare
Helena Fernández
Kurs
Breddad magisterkurs i medie- och kommunikationsvetenskap vid JMG, Institutionen för journalistik och ...
En beskrivning av det okända. En studie om gestaltningen av Anonymous
(2014-09-08)
Sammanfattning
Syftet med den här uppsatsen är att genom en tudelad studie undersöka hur det globala fenomenet Anonymous framställs och gestaltas i svensk nyhetsmedia, jämfört med hur deras aktiva deltagare framställer ...
Tabloid=Tabloidisering? En kvantitativ innehållsanalys av framsidorna på Sveriges tre största morgontidningar. Samt kvalitativ textanalys av huvudnyheterna.
(2009-03-06)
Författare:! Katarina Clendinning
Titel: Tabloid=Tabloidisering?
Kurs: Påbyggnadskursen (D) för medie- och kommunikationsvetenskap. Göteborgs Universitet
Termin: HT 2007
Syfte: Har morgontidningarnas framsida förändrats ...
Ett motvilligt äktenskap? En studie om relationen mellan PR-konsulter och journalister.
(2014-09-08)
Sammanfattning
Detta är en Magisteruppsats i medie- och kommunikationsvetenskap som ska undersöka
relationen mellan PR-konsulter och journalister med hjälp av den kvalitativa metoden
samtalsintervjuer. Mina frågeställningar ...