Search
Now showing items 1-10 of 11
Individualistisk kollektivism eller kollektivistisk individualism? - En studie om unga kinesers tolkningar av reklam
(2010-08-09)
Författare: Niklas Nordmalm
Titel: Individualistisk kollektivism eller kollektivistisk individualism? - En studie om unga kinesers tolkningar av reklam
Kurs: Påbyggnadskursen (D) för medie- och kommunikationsvetenskap, ...
En beskrivning av det okända. En studie om gestaltningen av Anonymous
(2014-09-08)
Sammanfattning
Syftet med den här uppsatsen är att genom en tudelad studie undersöka hur det globala fenomenet Anonymous framställs och gestaltas i svensk nyhetsmedia, jämfört med hur deras aktiva deltagare framställer ...
Ett motvilligt äktenskap? En studie om relationen mellan PR-konsulter och journalister.
(2014-09-08)
Sammanfattning
Detta är en Magisteruppsats i medie- och kommunikationsvetenskap som ska undersöka
relationen mellan PR-konsulter och journalister med hjälp av den kvalitativa metoden
samtalsintervjuer. Mina frågeställningar ...
Connecting the Dots – Intertextuality and Narrative in LazyTown
(2010-08-09)
Title: Connecting the Dots – Intertextuality and Narrative in LazyTown
Author: Daniel Jonsson
Tutor: Marie Grusell
Course: Media and Communication Studies Advanced Level
Period: Spring 2010
Summary: The aim of this ...
“ The times they are a-changin’ ” En komparativ studie av den svenska videovåldsdebatten på 1980-talet och spelsvåldsdebatten på 2000-talet
(2010-08-09)
Titel ” The times they are a-changin’ “
En komparativ studie av den svenska videovåldsdebatten på 1980-talet och spelvåldsdebatten på 2000-talet
Författare Christer Andersson
Handledare Annika Bergström
Kurs Examensarbete ...
Från vision till illusion. En studie om hur ett utvecklingsprojekt ramats om i medierna
(2012-03-19)
Titel: Från vision till illusion, en studie om hur ett utvecklingsprojekt ramats om i medierna
Författare: Moa Vennergrund
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier ...
Gränslös kommunikation. Kommunikation i ett globalt företag under förändring
(2011-10-07)
Titel
Gränslös kommunikation Kommunikationen i ett globalt företag under förändring
Författare
Åsa Borg
Kurs
Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap avancerad nivå
Handledare
Annika Bergström
Termin
VT ...
Den vikande skivförsäljningen
(2011-02-22)
Titel: Den vikande skivförsäljningen – En statistisk analys av den svenska fonogramförsäljningen år 2000-2003
Författare: Henrik Agertz
Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, D-kursen VT 2005
Syfte: Syftet är ...
’…and why are there NGOs? The society is not enough! – a Study of The Public Opinion on Homelessness in Gothenburg’
(2011-09-15)
Title ’…and why are there NGOs? The society is not enough!
– a Study of The Public Opinion on Homelessness in Gothenburg’
Author Malin Håkansson
Assigner Göteborgs Stad, Sociala Resursförvaltningen (City of Gothenburg ...
Med uppdraget i alla kanaler. Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter.
(2014-09-05)
Abstract
Titel: Med uppdraget i alla kanaler -Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter
Författare: Ulf Nylén
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp, MK ...