Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 489-508 of 684
-
RÄTTEN ATT FÅ TA PLATS - En kvalitativ intervjustudie om svenska kroppsaktivisters syn på kroppsaktivism
(2020-09-18)Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur de som är aktiva inom kroppsaktivismen själva uppfattar rörelsen, vad de har för erfarenheter av den, samt hur de använder medier för att bedriva den. Teori: Participatory ... -
En rättvis mediebild? En kvantitativ mediebevakning av Göteborgs-‐ och Lunds Universitet i svensk morgonpress.
(2013-02-11)Titel: En rättvis mediebild? En kvantitativ mediebevakning av Göteborgs-‐ och Lunds Universitet i svensk morgonpress. Författare: Rebecca Peters och Julia Steffensen Uppdragsgivare: Henrik Axlid Kurs: Examensarbete i ... -
Reklam -‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
(2013-09-23)Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: ... -
Reklam i mobilen? En studie av förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefon som marknadsföringskanal
(2009-09-29)Titel Reklam i mobilen? En studie av förutsättningar för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal Författare Beata Jungselius Kurs MK1500 - Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap ... -
REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv
(2017-10-05)Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 46 Antal ord: ... -
REKLAMENS UPPLEVDA TROVÄRDIGHET - En studie om unga kvinnors uppfattning och värdering av reklamens trovärdighet på det sociala mediet Instagram
(2022-02-24)Syfte: Studiens huvudsakliga syfte är att studera huruvida unga svenska tjejer mellan åldrarna 20-25 år uppfattar trovärdigheten av reklam på sociala medieplattformen Instagram. Värderas reklamens trovärdighet olika ... -
”Reklamiskjournalistik, finns det?” Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap 2015-05-29 Institutionen för journalistik, medier och kommunikation www.jmg.gu.se En kvalitativ studie om uppfattningar kring textreklam
(2015-08-13)Titel “Reklamiskjournalistik, finns det?” En kvalitativ studie om uppfattningar kring textreklam. Författare Maria Ahnlund & Sussi Elhajj Kurs Examensarbete i medie- & kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Termin ... -
REKOMMENDERAT AV EN VÄN En kvalitativ intervjustudie om hur konsumenter uppfattar influencers i digital marknadsföring
(2017-10-10)Abstract Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt 2017 Handledare: Mathias Färdigh Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 47 sidor exkl. referenser och ... -
Relationship status: Corporate Om människors relationer med företag
(2015-08-13)Titel: Relationship status: Corporate - Om människors relationer med företag Författare: Anna-Maria Fogelqvist, Tor Raswill och Amanda Unger Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen ... -
REVOLVERMAN ELLER BOLAGETS MAMMA? En kritisk diskursanalys av framställningen av kvinnliga och manliga entreprenörer i Dagens Industri
(2024-03-04)Equality in the news media has been a topic of discussion in a variety of contexts and with different aspects throughout history. We continue to ask ourselves what the definition of equality is and when a country can be ... -
Rewrites i dagens “nyhetsfabriker” en kvantitativ innehållsanalys på unikt och delat medieinnehåll i två storstadstidningar
(2018-02-12)Titel: Rewrites i dagens ”nyhetsfabriker” English title: Rewrites in modern-day ”news factories” Författare: Kristoffer Elisson Snygg & Viktor Johansson Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetarpro ... -
Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv
(2015-02-10)Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, ... -
RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram
(2022-02-10)Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter ... -
RISK- OCH KRISKOMMUNIKATION I MEDIERAPPORTERING OM COVID-19 - En kvantitativ innehållsanalys av nyhetsrapporteringen i tryckta medier
(2020-06-25)Syfte: Studiens syfte är att undersöka i vilken utsträckning och hur svensk nyhetsrapportering i tryckt press följer bästa praktiker inom risk- och kriskommunikation till allmänheten och den primära riskgruppen 70+ under ... -
Ronden - omtyckt eller ratad? En studie om Akademiska sjukhusets personaltidning Ronden
(2009-09-29)Titel Ronden – omtyckt eller ratad? En studie om Akademiska sjukhusets personaltidning Ronden. Författare Malena Bergkvist och Josefin Gremner Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin Vårterminen ... -
Röhsska och konsten att marknadsföra sig genom sociala medier
(2010-02-25)Titel: Röhsska och konsten att marknadsföra sig genom sociala medier Författare: Elisabeth Björnram och Michelle Lindholm Uppdragsgivare: Röhsska museet Kurs: Examensarbete i Medie‐ och kommunikationsvetenskap vid ... -
Ryskt hot och amerikanskt hjältemod En kvalitativ jämförelse av svenska mediers rapportering om nyhetshändelser i Ryssland respektive USA
(2017-01-31)In recent years people in Sweden have been more worried about the current situation in Russia. There are reasons to believe that this may reflect on Swedish media and their coverage of the Russian Federation. Another country ... -
Sagan om Rescuerunner hur corporate storytelling kan förbättra marknadskommunikationen på Rescuerunners hemsida
(2013-09-20)Titel: Sagan om Rescuerunner – hur corporate storytelling kan förbättra markandskommunikationen på Rescuerunners hemsida Författare: Elin Dahllöv Uppdragsgivare: Safe at Sea Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikat ...