Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 603-622 of 684
-
UNDERWEAR FOR PEOPLE LIKE YOU AND MAYBE ME - En kvalitativ studie om hur kvinnorna i Lindex reklamkampanj Underwear for people like you and me framställs.
(2020-09-18)Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur kvinnorna i Lindex kampanj Underwear for people like you and me framställs, samt undersöka hur kampanjen kan förstås utifrån en större kontext gällande normativ femininitet, ... -
Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog
(2013-09-20)Titel: Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog Författare: Felicia Hallström och Malin Winald Studiens intressent: Härryda Kommun Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetens ... -
De unga männens relation till sjöjungrun (bok och bibliotek)
(2009-03-05)Titel: De unga männens relation till sjöjungfrun Författare: Lisa Ligardh & Ellen Seijsing Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid ... -
UNGA MED DUBBLA INSTAGRAMKONTON - En kvalitativ studie om tonårstjejers användande av flera Instagramkonton
(2019-06-28)Syfte: Studien syftar till att skapa en djupare förståelse kring ungas användning av Instagram genom att analysera fall där de har mer än ett konto. Genom att undersöka den företeelsen ämnar jag reflektera kring hur de ser ... -
UNGA VUXNAS UPPFATTNINGAR OM FALSKA NYHETER OCH DERAS TILLIT TILL NYHETSKANALER. En kvalitativ intervjustudie
(2024-03-01)The purpose of this study is to look into what low-educated and highly-educated young adults aged 20-30 think affects the spread of fake news and how they feel that their trust in news sources is affected when they become ... -
Ungdomar tycker att museer är tråkiga, eller? En studie om ungdomars attityder gentemot museer, vad de drömmer om att se i ett framtida designmuseum och hur det kan presenteras
(2012-02-17)Titel: Ungdomar tycker att museer är tråkiga, eller? Författare: Susanne Jansson och Madeleine Thyrsson Uppdragsgivare: Röhsska Designmuseum Kurs. Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för ... -
Ungdomars val - SVT eller kommersiella kanaler? En kvalitativ studie om hur ungdomar förhåller sig till Sveriges television och kommersiella kanaler
(2008-08-13)Titel: Ungdomars val – SVT eller kommersiella kanaler? Författare: Victoria Hindelid och Cathrine Nilsson Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs Termin: Vårtermin 2007 Handledare: ... -
Unik, precis som alla andra En studie av svenska kommuners arbete med att legitimera och särskilja sig i sin rekryteringskommunikation
(2018-02-12)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT17 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 43 ... -
Uppdrag gränser - en kvalitativ analys av textreklam i en kommesialiserad verklighet
(2014-09-10)This study was made with the incentive to find out the view on advertorials in Swedish press today. Our exploration of advertorials refers not only to adverts that look like editorial texts, as per the definition in the ... -
URBANISERINGENS OFFER BERÄTTAR En studie av strategiskt berättande i krympande landsbygdskommuner i Norrlands inland
(2017-10-09)Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt2017 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson ... -
Ursäkta, är detta tjejernas omklädningsrum? - En kvantitativ studie om könsfördelning mellan kvinnliga och manliga idrottare i sportsidornas rapportering med fokus på den internationella kvinnodagen 2016 och 2017
(2018-02-13)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT-17 Handledare: Annika Bergström Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 35 ... -
”UTAN TV-BOLAGEN SKULLE HELA INDUSTRIN DÖ” - En kvalitativ studie om sportmediernas roll som aktör i sportvärlden; mitt emellan idrotten, marknaden, publiken och demokratin
(2023-03-10)Executive summary The aim of this study is to investigate what influence media consider having on their own sports media content, and on the breadth, democracy, equality and survival of sports in the future. This was ... -
Uterummets föreställningar. En studie av Vårväderstorget
(2009-03-03)Titel Uterummets föreställning ‐ En studie av Vårväderstorget Författare Christer Andersson & Ulf Davidson Kurs Examensarbete i Medie‐ och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation ... -
Den utländska skölden – En kvalitativ intervjustudie om kvinnliga frilansjournalister i Mexiko
(2018-02-08)Titel: Den utländska skölden – En kvalitativ intervjustudie om kvinnliga frilansjournalisters i Mexikos yrkeserfarenheter Author: Lisa Axelsson Tutor: Gabriella Sandstig Number of pages: 51 Number of words: 24 ... -
Utspelstratt och nyhetsjakt – en kvalitativ intervjustudie av relationen mellan journalister och politiker/pressekreterare
(2014-02-11)In this study we have explored and investigated how journalist experience the relationship with politicians/press secretaries in the making of political news. The study examines how journalists see the balance of power ... -
Utvecklingen av politisk kommunikation på Twitter
(2014-08-26)Titel: Utvecklingen av politisk kommunikation på Twitter Författare: Viktoria Hansson och Ellen Karlsson Uppdragsgivare: JMG Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik ... -
Vad är god kvalité på distans? En samtalsintervjuundersökning om distansstuderandes lärandeprocesser
(2010-09-09)Titel: Vad är god kvalité på distans? Undertitel: En samtalsintervjuundersökning om distansstuderandes lärandeprocesser Författare: Jonas Lidström & Jonathan Persson. Avslutad av Jonathan Mattebo Persson. Kurs: Medie- ... -
Vad fort det går! – en studie av offentliga verksamheters inställning och lärande av krishantering i sociala medier
(2013-02-12)Titel: Vad fort det går! – en studie av offentliga verksamheters inställning och lärande av krishantering i sociala medier Författare: Jesper Franke och Johanna Lyngarth Uppdragsgivare: Bengt Johansson, JMG Kurs: ... -
Vad hände efter Viskastrandsgymnasiet?
(2010-08-04)Titel Vad hände efter Viskastrandsgymnasiet? Författare Louice Schoultz Eriksson Uppdragsgivare Viskastrandsgymnasiets medieprogram, Borås Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik- ...