Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 591-610 of 684
-
Tracing Mediatization – Swedish Newspapers, Journalism and Government Agencies
(2012-09-05)Title: Tracing Mediatization – Swedish Newspapers, Journalism and Government Agencies Author: Lucas Rengér Client: University of Gothenburg, Department of Media, Journalism and Communication Course: Bachelor’s Thesis ... -
Trender och transparens En studie av kvinnliga konsumenters inställning till Lindex hållbarhetskommunikation
(2015-08-13)Titel: Trender och transparens Författare: Mimmi Bladini och Ellen Simonsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs ... -
“De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena
(2024-03-04)The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To ... -
Tror man på Troman?
(2011-02-22)Titel: Tror man på Troman? - Kommunikation, relation och förtroende mellan kund och företag. Författare: Amanda Bengtsson och Liza Olsson Uppdragsgivare: Troman AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap ... -
Trygghetens Tegnell. En kvalitativ studie om Folkhälsomyndighetens kommunikatörers syn på pandemins profet
(2024-03-04)Executive summary This research delves into the multifaceted realm of crisis communication, emphasizing its complexities, especially within the unprecedented context of the COVID-19 pandemic. Central to the study is the ... -
Två dagar senare ... En uppsats om helgens guldkant
(2015-02-11)About a year ago, Göteborgs-Posten, one of Sweden's largest daily newspapers, decided it was unprofitable to continue producing their feature-style weekend magazine, Två Dagar. Standing at a crossroads, not wanting to ... -
”TVÅ KORTA ORD: ME TOO” En studie över #metoo:s nyhetsvärde och gestaltning i den svenska dagspressen
(2018-02-12)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och kurs: Examensarbete i Medie-och kommunikationsvetenskap, MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2017 Handledare: Malin Sveningsson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: ... -
Två sidor av myntet En kvantitativ undersökning av dagspressens gestaltning av fenomenet tiggeri
(2014-09-08)Title: Two sides of the same coin. A quantative content analysis of how Swedish daily press frames begging Authors: Mirjam Hultin, Linda Moström & Caroline Widenheim Subject: Undergraduate research paper in journalism ... -
”Två sidor för Angered och en liten spalt”
(2011-02-22)Titel: ”Två sidor för Angered och en liten spalt” En kvalitativ studie om ungdomars förhållningssätt till medier på uppdrag av Sveriges Radio. Författare: Cecilia Pettersson, Maria Skoglund och Linn Warg Kurs: Examensarbete ... -
Ett tyst beslut
(2011-02-22)Titel: Ett tyst beslut - Om hur politisk TV-reklam blev tillåtet i Sverige Författare: Malin Stääf Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, ... -
Under extrem press En kvantitativ studie av hur svensk dagspress förhåller sig till politisk extremism
(2014-09-05)Authors: Martin Mederyd Hårdh, Frida Nygren, Daniel Paulsson Title: Under Extreme Pressure Level: Bachelor of Journalism Location: University of Gothenburg Language: Swedish Method: Quantitative content analysis Pages: ... -
UNDER YTAN Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfven i en komparativ bildstudie
(2015-02-11)Title: Under the surface - Fredrik Reinfeldt and Stefan Löfven in a comparative photo study Authors: Jon Demred, Fanny Wijk & Olivia Wikström Level: Bachelor of Journalism Location: University of Gothenburg Language: ... -
UNDERWEAR FOR PEOPLE LIKE YOU AND MAYBE ME - En kvalitativ studie om hur kvinnorna i Lindex reklamkampanj Underwear for people like you and me framställs.
(2020-09-18)Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur kvinnorna i Lindex kampanj Underwear for people like you and me framställs, samt undersöka hur kampanjen kan förstås utifrån en större kontext gällande normativ femininitet, ... -
Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog
(2013-09-20)Titel: Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog Författare: Felicia Hallström och Malin Winald Studiens intressent: Härryda Kommun Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetens ... -
De unga männens relation till sjöjungrun (bok och bibliotek)
(2009-03-05)Titel: De unga männens relation till sjöjungfrun Författare: Lisa Ligardh & Ellen Seijsing Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid ... -
UNGA MED DUBBLA INSTAGRAMKONTON - En kvalitativ studie om tonårstjejers användande av flera Instagramkonton
(2019-06-28)Syfte: Studien syftar till att skapa en djupare förståelse kring ungas användning av Instagram genom att analysera fall där de har mer än ett konto. Genom att undersöka den företeelsen ämnar jag reflektera kring hur de ser ... -
UNGA VUXNAS UPPFATTNINGAR OM FALSKA NYHETER OCH DERAS TILLIT TILL NYHETSKANALER. En kvalitativ intervjustudie
(2024-03-01)The purpose of this study is to look into what low-educated and highly-educated young adults aged 20-30 think affects the spread of fake news and how they feel that their trust in news sources is affected when they become ... -
Ungdomar tycker att museer är tråkiga, eller? En studie om ungdomars attityder gentemot museer, vad de drömmer om att se i ett framtida designmuseum och hur det kan presenteras
(2012-02-17)Titel: Ungdomar tycker att museer är tråkiga, eller? Författare: Susanne Jansson och Madeleine Thyrsson Uppdragsgivare: Röhsska Designmuseum Kurs. Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för ... -
Ungdomars val - SVT eller kommersiella kanaler? En kvalitativ studie om hur ungdomar förhåller sig till Sveriges television och kommersiella kanaler
(2008-08-13)Titel: Ungdomars val – SVT eller kommersiella kanaler? Författare: Victoria Hindelid och Cathrine Nilsson Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs Termin: Vårtermin 2007 Handledare: ... -
Unik, precis som alla andra En studie av svenska kommuners arbete med att legitimera och särskilja sig i sin rekryteringskommunikation
(2018-02-12)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT17 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 43 ...