Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 556-575 of 683
-
Stimulerande läsning? - en studie om musikskaparnas syn på Stim-magasinet
(2012-02-17)Titel Stimulerande läsning? - en studie om musikskaparnas syn på Stim-magasinet Författare Johan Malmberg Uppdragsgivare Stim (Svenska tonsättares internationella musikbyrå) Kurs Examensarbete i medie- och kommunikati ... -
STOPPA SVÄLTEN En multimodal analys av svenska biståndsorganisationers kommunikation ur ett rättighetsperspektiv
(2018-02-12)Examensarbete 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin: HT 2017 Handledare: Nicklas Håkansson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 63 Antal ord: 15 808 Syfte: Att undersöka ... -
Storstadsmorgontidningars förhållande till annonsörer En kvalitativ intervjuundersökning
(2014-09-09)This bachelor thesis focuses on metropolitan morning newspapers in Sweden and their relationship with advertisers. Various forces in society have led to changes in partnerships between metropolitan newspapers and advertisers, ... -
Störande. Är det en definition?
(2022-08-01)The purpose of this thesis is to study and analyze how adolescents and young adults experience advertising on YouTube. We have through qualitative interviews studied our respondents' self-experienced attitudes towards ... -
"En större uppgift" - En kritisk retorikanalys av den svenska Polisens rekryteringskampanj ”Det finns en större uppgift”
(2019-07-01)Syfte: Studiens syfte är att undersöka Polisens rekryteringskommunikation för att utläsa om organisationens rekryteringsproblematik kan ligga i att de värden Polisen förmedlar om sig själva inte går i linje med sin ... -
“Den största boven och förgriparen i det här är TV4-ledningen” - En kvalitativ studie om TV4s kriskommunikation under Martin Timell-krisen
(2019-02-07)Syfte: Att undersöka vilka strategier TV4 använt sig av i sin kriskommunikation i samband med att en medarbetare anklagats för sexuella trakasserier. Teori: Situational Crisis Communication Theory, Retorisk Arena Metod: ... -
Strategisk kriskommunikation 2.0? En uppsats om strategisk kriskommunikation i sociala medier
(2012-08-31)Titel: Strategisk kriskommunikation 2.0? – En uppsats om strategisk kriskommunikation i sociala medier. Författare: Joseph Borenstein. Uppdragsgivare: Cohn & Wolfe. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. ... -
Striden om kommentarsfältet En kvantitativ studie om kommentarsfältens utveckling och samtalsklimat
(2018-02-08)The purpose of this study has been to investigate who writes what in a modern online commenting forum. In an ever changing digital world there are certain themes that reoccur in the public debate. One of those is the ... -
STRÖMMAR FRÅN MEDELHAVET En kvantitativ studie om rapporteringen kring flyktingsituationen hösten 2015
(2016-02-04)On September 2 2015 a three-year-old Syrian boy named Alan Kurdi was found dead on the beach in Bodrum, Turkey. Alan Kurdi is one of thousands refugees who have drowned while taking the dangerous boat ride over the ... -
Studentbloggens i sitt sammanhang – En studie av tio studentbloggar, deras tema och utformning på tre olika universitet
(2012-09-05)Titel: Studentbloggens i sitt sammanhang – En studie av tio studentbloggar, deras tema och utformning på tre olika universitet Författare: Lisa Bergenfelz Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och ... -
Svensk och norsk socialdemokratisk press under efterkrigstiden: en komparativ analys
(2015-08-26)This bachelor thesis is a comparative study of the Norwegian and Swedish labour press after the second world war. The Norwegian labour press has been more successful than the Swedish in the postwar period, and the aim of ... -
Svensk Satir i Flux: En Tidsresa från Papper till Pixel. En semiotisk analys om hur satiren i Sverige har ändrats över tid
(2024-03-06)The purpose of this bachelor thesis is to examine the satire climate in Sweden. In the 1970’s, satire art was frequently published in Swedish newspapers in contrast to today where satire art is barely existent in newspapers. ... -
Sverige i Sputnik News - en kvantitativ studie av ryska byrånyheter på nätet
(2017-01-03)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt/2016 Handledare: Britt Börjesson Kursansvarig: Malin Sveningson Sidantal: 57 Antal ord: ... -
SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete
(2021-07-01)Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram. Teori: ... -
SWIPEA UPP ELLER SCROLLA FÖRBI?
(2022-08-01)During the last decade, social media has become an increasingly important part of our everyday lives, as has the advertising that we are fed daily on various platforms and social networks. The advertising on Instagram ... -
Synonym till ordet kryptisk: jag fattar ingenting
(2013-02-11)Titel: Synonym till ordet kryptisk: jag fattar ingenting Författare: Denise Lindqvist Uppdragsgivare: Skatteverket Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. JMG: Institutionen för journalistik, medier ... -
Synsättet avgör kanalens funktion - en studie om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten
(2015-08-13)Titel: Synsättet avgör kanalens funktion - om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten. Författare: Nicole Carlsson. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier ... -
”TABU. SCHH!” En analys av diskursen kring menstruation i sportmedia under 2016
(2017-02-15)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2016 Handledare: Malin Sveningsson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 52 Antal ord: ... -
Talangjakten - en studie av hur företag kommunicerar för att attrahera rätt medarbetare
(2010-08-04)Titel: Talangjakten – en studie av hur företag kommunicerar för att attrahera rätt medarbetare Författare: Elin Magnusson och Victoria Malmberg Kurs: Examensarbete i medie och kommunikationsvetenskap. Institutionen för ...