Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 515-534 of 684
-
See for yourself - En multimodal analys av humanitära hjälporganisationers kommunikation över tid
(2020-01-31)Syfte: Studiens syfte är att undersöka om och i så fall hur de globala humanitära organisationerna, ActionAid och Plan International, förändrat sin kommunikation kring insamling över tid. Teori: Representation, ... -
Segmentering för säkrare utlandssex. En kvantitativ målgruppsanalys av svenska utlandsresenärer i hivpreventivt syfte
(2009-05-19)Titel Segmentering för säkrare utlandssex Författare: Karin Brandt Handledare Ingela Wadbring Kurs: Medie‐ och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en målgruppsanalys ... -
”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll.
(2011-09-13)Titel: ”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll. Författare: Gabriella Lundgren och Linnéa Magnusson Uppdragsgivare: Konstnärscentrum ... -
”Sen ser jag boken lite som skräpmat. Man bara trycker ner den för att det ska ta slut fort". En kvalitativ studie om kvinnors uppfattningar om fenomenet Fifty shades of Grey
(2014-02-13)Titel: ”Sen ser jag boken lite som skräpmat. Man bara trycker ner den för att det ska ta slut fort". En kvalitativ studie om kvinnors uppfattningar om fenomenet Fifty shades of Grey Författare: Anna Borglin Kurs: ... -
Sensing social media: En studie om sociala medier som informationskälla på en organisation
(2014-02-13)Titel Sensing social media: En studie om sociala medier som informationskälla på en organisation Författare Johan Larsson Handledare Bengt Johansson Uppdragsgivare Current Model Quality, Volvo Personvagnar AB Kurs ... -
Sexistisk reklam i influencers personliga kanaler. En kvalitativ intervjustudie om unga människors uppfattning och värdering av influencer-reklam på det sociala mediet Instagram
(2024-03-01)This study examines what perspectives there are among young Swedish adults and how they perceive sexist content on Swedish influencers´ personal Instagram accounts in relation to gender-discriminatory advertising. To do ... -
SHARENTING: ”MITT FLÖDE BESTÅR JU MESTADELS AV MITT BARN” - En kvalitativ intervjustudie som undersöker bakomliggande anledningar till att mammor delar bilder på sina barn på Instagram och Facebook.
(2020-06-25)Syfte: Syftet är att undersöka vilka bakomliggande anledningar som gör att mammor väljer att publicera bilder på sina barn på Instagram och Facebook. Teori: Studien utgår från Uses and gratifications samt teorier kring ... -
Sharing is caring - En kvalitativ intervjustudie om hur unga mammor ser på mediefenomenet sharenting
(2020-01-31)Syfte: Studien syftar att undersöka unga mammors syn på fenomenet sharenting. Vilka moraliska dilemman finns det och hur resonerar de kring dess bilddelning på sociala medier? Teori: Studiens teoretiska ramverk innefattar ... -
SIMMA MED HAJAR – en studie av kvinnliga journalisters arbetssituation i Kapstaden ur ett genusperspektiv
(2014-02-11)Authors: Sofia Eriksson and Malin Wändahl Title: To swim with sharks --‐ a qualitative study of female journalists work situation in Cape Town due to gender Level: Bachelor of Journalism. Autumn 2013 Location: ... -
”Det sitter i ryggmärgen” – En kvalitativ studie av bloggande frilansjournalister
(2012-09-06)Titel ”Det sitter i ryggmärgen” – En kvalitativ studie av bloggande frilansjournalister Författare Caroline Hanner & Rebecca Johansson Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Termin ... -
"Själva journalistiken känns också väldigt sloppy, ett hafsverk, det är enkel journalistik - En kvalitativ studie av de attityder traditionella journalister har gentemot swishjournalistik
(2020-01-31)Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenska traditionella journalisters attityder gentemot swishjournalistik. Studien ämnar att undersöka generella åsikter kring fenomenet men även att kartlägga de attityder som ... -
Självförverkligande - På ett manligt sätt. En kvalitativ studie om unga mäns identitetsskapande och självpresentation på Instagram
(2019-02-07)Syfte: Att undersöka unga mäns upplevelser, uppfattningar och erfarenheter kring identitetsskapande och självpresentation på Instagram Teori: Identitetsteori, Symbolisk interaktionism, Sociala jämförelse teori Metod: ... -
Sjätte våningen. Om medarbetarnas syn på internkommunikation (Göteborgs Stads ubildningsförvaltning)
(2009-03-03)Titel Sjätte våningen – om medarbetarnas syn på internkommunikation Författare Charlotta Hemert & Edith Rudström Kurs Examensarbete, grundnivå, institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs Uni ... -
Sjuning, åttning, nining, Tidning. Förskolebarns föreställning om dagstidningar
(2009-03-05)Titel: Sjuning, åttning, nining, Tidning! – Barns föreställningar om dagstidningen Författare: Therese Blomqvist och Maja Norin Handledare: Jenny Wiik Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete Institutionen ... -
EN SKÄRVA AV VERKLIGHETEN Presenterad världsbild i P3 Nyheter och Ekot
(2016-09-06)Authors: Alice Nilsson & Ida Österberg Title: A fragment of reality - The view of the world presented in P3 Nyheter and Ekot Language: Swedish Level: Bachelor of Journalism Location: University of Gothenburg Number ... -
Skicka vidare – ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter
(2011-09-13)Titel: Skicka vidare – ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter Författare: Johanna Fasth Uppdragsgivare: Göteborgs stad Centrum, enheten Fritid Kurs: Examensarbete i ... -
Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation
(2014-02-13)Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! Författare: Zara Selander & Isabella Westberg Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid ... -
Skräckvisioner och demokratiska kampanjideal. Proffessionalisering bland partierna i göteborg
(2008-08-13)Titel Skräckvisioner och demokratiska kampanjideal – professionalisering bland partierna i Göteborg Författare Sofia Johansson och Daniel Swedin Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för ... -
“SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram
(2020-06-25)Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram. Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, ...