Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 477-496 of 684
-
Press på kulturen eller kultur i pressen? – En kartläggning av kulturen och kulturpolitiken i artiklar berörande Västra Götalandsregionen i regionens dagspress.
(2010-02-25)Titel: Press på kulturen eller kultur i pressen? – En kartläggning av kulturen och kulturpolitiken i artiklar berörande Västra Götalandsregionen i regionens dagspress. Författare: Erik Karlsson, Jenny Svensson & Malin ... -
Primärt, för vem? – En kvalitativ studie om Primärvården Göteborgs personaltidning
(2011-09-15)Titel: Primärt, för vem? – En kvalitativ studie om Primärvården Göteborgs personaltidning Författare: Sara Bäcklund, Elin Eriksson & Julia Jansson Uppdragsgivare: Primärvården Göteborg Kurs: Examensarbete i Medie- och ... -
PRIORITERAD POLITIK PÅ INSTAGRAM - En kvantitativ innehållsanalys över partiers samstämmighet mellan valmanifest och kommunikation på Instagram
(2019-07-01)Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur väl Sveriges rikspartiers kommunikation på det sociala mediet Instagram stämmer överens med sina respektive valmanifest. Teori: I denna uppsatsen används dagordningsteorin ... -
Privacy setting: Public En kvalitativ studie om delandet av personlig information på sociala medier
(2015-08-13)Titel: Privacy setting: public: en kvalitativ studie om delandet av personlig information på sociala medier Författare: Emma Bengtsson, Andrej Kavrzic Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen ... -
Privat Tystnad – Offentlig Transparens? – Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medier
(2010-02-25)Privat Tystnad – Offentlig Transparens? – Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medier Författare: Sofi Engström och Thina Grotmark Uppdragsgivare:Dagspresskollegiet. Ett forskningsprogram ... -
Produktplacering i Solsidan - hur företag resonerar kring sin planerade exponering.
(2014-08-22)Titel: Produktplacering i Solsidan - hur företag resonerar kring sin planerade exponering. Författare: Anna Becker och Johanna Wållgren. Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för ... -
Professionell men personlig En publikstudie av läsares uppfattningar om journalisters aktivitet på Twitter
(2012-02-13)Titel: Professionell men personlig – en publikstudie av läsares uppfattningar om journalister på Twitter. Författare: Carl Malmer Uppdragsgivare: JMG, Göteborgs universitet och doktorand Ulrika Hedman. Hedman skriver ... -
PROFESSIONELL, PERSONLIG ELLER MITTEMELLAN? - En kvantitativ studie på Ebba Buschs närvaro på Instagram.
(2022-02-10)Syfte: Syftet med studien är att undersöka Ebba Busch närvaro på Instagram. Teori: Studier I politisk kommunikation på Instagram. Teorier som bygger på Personifiering av politiken, Visual political image och Celebrity ... -
Den prokrastinerande kameleonten – mobil kommunikation på mottagarens villkor
(2013-09-24)Titel: Den prokrastinerande kameleonten – mobil kommunikation på mottagarens villkor Författare: Daniél Mörtsell & Petter Nyberg Uppdragsgivare: Start Communication Kurs: MK 1500 Termin: VT13 Handledare: Marie ... -
Propagandaministerierna? En studie av tre myndigheter och deras opinionsbildande verksamhet
(2009-10-28)Titel: Propagandaministerierna? En studie av tre myndigheter och deras opinionsbildande verksamhet Författare: Pontus Haag Uppdragsgivare: MOVE – Svenska myndigheters opinionsbildande verksamhet Kurs: Examensarbete i ... -
Public service i konkurrens – hur underhållande får morgonsoffan bli? En kvantitativ studie av Gomorron Sverige
(2015-08-28)The Swedish morning show ”Gomorron Sverige”, part of public service broadcasting, two years ago changed its profile towards being more news driven. The purpose of this paper is to review the content of the program before ... -
PUTIN ÄTER LIM OCH UTOMJORDINGARNA SER PÅ
(2022-08-01)The morning of February the 24th 2022, the world woke up to the news that Russia had invaded its neighboring country Ukraine. After eight years of low-intensity fighting in the Crimean peninsula, Russia conducted a ... -
RÄTTEN ATT FÅ TA PLATS - En kvalitativ intervjustudie om svenska kroppsaktivisters syn på kroppsaktivism
(2020-09-18)Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur de som är aktiva inom kroppsaktivismen själva uppfattar rörelsen, vad de har för erfarenheter av den, samt hur de använder medier för att bedriva den. Teori: Participatory ... -
En rättvis mediebild? En kvantitativ mediebevakning av Göteborgs-‐ och Lunds Universitet i svensk morgonpress.
(2013-02-11)Titel: En rättvis mediebild? En kvantitativ mediebevakning av Göteborgs-‐ och Lunds Universitet i svensk morgonpress. Författare: Rebecca Peters och Julia Steffensen Uppdragsgivare: Henrik Axlid Kurs: Examensarbete i ... -
Reklam -‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
(2013-09-23)Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: ... -
Reklam i mobilen? En studie av förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefon som marknadsföringskanal
(2009-09-29)Titel Reklam i mobilen? En studie av förutsättningar för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal Författare Beata Jungselius Kurs MK1500 - Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap ... -
REKLAMEN SOM VET VEM DU ÄR En kvalitativ studie om riktad reklam på sociala medier ur ett integritetsperspektiv
(2017-10-05)Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 46 Antal ord: ... -
REKLAMENS UPPLEVDA TROVÄRDIGHET - En studie om unga kvinnors uppfattning och värdering av reklamens trovärdighet på det sociala mediet Instagram
(2022-02-24)Syfte: Studiens huvudsakliga syfte är att studera huruvida unga svenska tjejer mellan åldrarna 20-25 år uppfattar trovärdigheten av reklam på sociala medieplattformen Instagram. Värderas reklamens trovärdighet olika ...