Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 177-196 of 684
-
Företags strategiska kommunikation etableras i dialog - En kvalitativ intervjustudie av företags strategiska kommunikation
(2019-02-07)Syfte: Det övergripande syftet med denna studien är att studera hur kommunikatörer tolkar företags strategiska kommunikation till företagens operativa kommunikations resultat. Teori: Strategisk kommunikation, varumärke, ... -
Förtroendekapitalet. Journalisternas inställning till native advertising
(2016-02-04)The purpose of our study is to map changes in credibility within the editorial caused by the introduction of native advertising in the two Swedish newspapers Svenska Dagbladet and Aftonbladet. The purpose of the study will ... -
EN FÖRVRIDEN MEDIEBILD? En kvantitativ komparativ studie om mediernas nyhetsframställning av Angered och Majorna-Linné
(2017-10-05)Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT/2017 Handledare: Pavel Rodin Kursansvarig: Malin ... -
FRAMING FRANCE IN SWEDISH MEDIA - A quantitative content analysis of France’s nation image as a cooperation partner in Swedish newspapers over the course of Brexit
(2022-02-24)Aim: To investigate how the Swedish media contributes to France’s country image as a cooperation partner for Sweden and how this might have changed during the progress of Brexit. Theory: Framing theory Method: ... -
FRÅN ANDRA SIDAN DEN JOURNALISTISKA MUREN En ny infallsvinkel till diskussionen om native advertising
(2016-03-01)Uppsats/Examensarbete: 15 HP Program och/eller kurs: MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Höstterminen 2015 Handledare: Marie Grusell Examinator: Orla Vigsö Antal tecken: 96 123 (ink. blanksteg) Syfte: Att bidra med ... -
Från avståndstagande till erkännande- om opinionsbildning och politisk kommunikation med lagändring som mål
(2013-02-21)Titel Från avståndstagande till erkännande – om opinionsbildning och politisk kommunikation med lagändring som mål. Författare Carlos Nalvarte V. Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500 HT11. Handledare ... -
Från Donald Trump till Kylie Jenners Baby Bump En kvantitativ studie om vilka nyheter som presenteras på Snapchat Discover
(2018-02-08)Title: Från Donald Trump till Kylie Jenners Baby Bump Authors: Gabriel Persson and Mona Kaveh Subject: Undergraduate research paper in journalism studies, Dept. of journalism, media and communication (JMG) Gothenburg ... -
Från ettor och nollor till ett språk svenskarna kan förstå En kvantitativ studie om hur IT-läckan på Transportstyrelsen rapporterades i svensk dagspress
(2018-02-08)Purpose Under the year of 2017 could everybody follow the news about the Swedish government’s outsourcing of Transportstyrelsen’s IT operations. Somewhere the procurement had gone wrong and confidential information had ... -
Från tidning till medieföretag. En studie av Norrköpings Tidningars flerkanalspublicering
(2009-09-29)Titel Från tidning till medieföretag – en studie av Norrköpings Tidningars flerkanalspublicering. Författare Anders Petersson och Sara Willermark Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid JMG, Institutionen ... -
Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela
(2014-08-26)Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela Författare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda Hall Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs ... -
Fyra faktorer mot ett lyckat kundmöte En kvalitativ studie som redogör PR-branschens problematiska arbetsmetoder och fokuserar på kundmötet som ett avgörande affärsmoment. Likt ett äktenskap handlar också studien om dialog, förtroende och relation.
(2014-08-26)Titel Fyra faktorer mot ett lyckat kundmöte Författare Nathalie Lindenhall & Matilda Åsén Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs Universitet Termin Vårterminen 2014 Handledare Orla ... -
Fyra västsvenska mediers syn på pressmeddelanden
(2015-02-11)Today most people are in agreement that the media industry is in crisis. Many newsrooms cut down on staff. At the same time the PR industry is growing. We wanted to research if this could affect the unbiased and independent ... -
Gapa så får du en release. Svälj den så anses du samarbetsvillig” Konstruktionen av journalistrollen i tidningen journalisten 1960-2010
(2013-02-21)Titel:”Gapa så får du en release. Svälj den så anses du samarbetsvillig” Konstruktionen av journalistrollen i tidningen journalisten 1960-2010 Författare: Sanna Lindmark Kurs:Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. ... -
Generation Z, medvetna outcasts eller en försummad social grupp?
(2012-10-02)Titel: Generation Z, medvetna outcasts eller en försummad social grupp? Författare: Philippa Ergel Uppdragsgivare: Göteborgs Stadskontor Kurs: Examensarbete i Medie--‐ och kommunikationsvetenskap vid institutionen för ... -
Gerillareklam - Från scratch till renodlad gerillakampanj. En kvalitativ studie om gerillareklamens kommunikationsprocess
(2009-09-29)TITEL: Gerillareklam – Från scratch till renodlad gerillakampanj FÖRFATTARINNA: Jessica Gustavsson KURS: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid ... -
“Gilla om du vill ha en valrörelse som handlar om sakfrågor istället för smutskastning” - En kvantitativ innehållsanalys om negativa kampanjer på politiska partiers Instagram
(2023-03-10)Executive summary The political strategic communication that involves mapping the opponent's weaknesses and aiming criticism towards the opponent can be found far back in time. How this criticism has been applied ... -
GILLA, TAGGA OCH VINN! En kvalitativ studie om Instagramanvändares uppfattning om tävlingar på Instagram.
(2017-02-15)Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. Nivå: Grundnivå Termin/år: Höstterminen 2016 Handledare: Marie ... -
Global arbetsmarknad eller individuellt arbetsliv i läroböckerna? En undersökning av innehåll i läroböcker i samhällskunskap på gymnasiet.
(2009-09-29)Titel: Global arbetsmarknad eller individuellt arbetsliv. En undersökning av innehåll i läroböcker för samhällskunskap på gymnasiet. Författare: Per Peterson och Fredrik Lindell. Uppdragsgivare: Fackföreningen Unionen. ... -
God, don't you ever feel like everything we do and everything we've been taught is just to service the future?
(2011-09-13)Titel God, don't you ever feel like everything we do and everything we've been taught is just to service the future?1 Författare Tor Kindahl Kurs MK1500: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin ... -
Got Event i Nationella Medier
(2009-03-05)Titel Got Event i Nationella Medier Författare Alexander Jönsson, Philip Strömbäck & Johan Öhrling Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborg ...