Browsing Kandidatuppsatser by Title
Now showing items 95-114 of 684
-
CANCEL CULTURE: Nutidens bästa vän eller värsta fiende?
(2023-10-02)Executive summary Digitisation has had tremendous effects on both individuals and society. The people who use social media and consume content on these platforms are exposed to both positive and negative side effects, ... -
Caring is sharing: The effects of news consumption via selfcurated Facebook feeds
(2016-02-04)The purpose of our study was to research people’s media habits when it comes to news consumption through social media, Facebook in particular, and to try to ascertain if our theory that people today are lacking in source ... -
CHEFREDAKTÖREN HAR ORDETEn kvantitiv innehållsanalys av nio chefsredaktörsbloggar
(2010-02-25)Författare: Johan Lindgren, Markus Mattsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Institutionen för journalistik och massmedier, Göteborgs Universitet Termin: Höstterminen 2009/10 Handledare: Britt ... -
Complex Communiczative Challenges. Internal Communication and the role of the managers at Volvo Information Technology
(2008-09-23)Title Complex Communicative Challenges – Internal Communication and the role of the managers at Volvo Information Technology Authors Maja Dizdar & Hanne Johansson Course Final thesis in Science of Media and Communicat ... -
”Content, Contact, Cash” - En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier
(2010-08-04)Title: ”Content, Contact, Cash”- En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier Authors: Andreas Hadzikostas and Helli Shahidi Assigner: Newsroom Course: Degree thesis in Bachelor of Media and ... -
CROWDFUNDING CAMPAIGNS, OPEN SOURCE AND COMMUNITIES The Relationships and Characteristics
(2017-10-10)Abstract Uppsats/Examensarbete: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp Kurs: MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT/2017 Handledare: Malin ... -
CSR – knepet att LYFTa sitt varumärke? - En retorisk textanalys av varumärket LYFT ur ett CSR-perspektiv
(2022-02-10)Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur det tobaksfria snusföretaget LYFT kommunicerar sitt varumärke utifrån CSR för att erhålla legitimitet. Teori: CSR-pyramiden, ansvarsprofilering, ansvarsretorik, legitimitet. Metod: ... -
Dags att abdikera Ers Dagstidning? En kvalitativ fallstudie av attityden kring ungdomssidorna i Norrköpings Tidningar med syfte att undersöka vilken roll den lokala dagstidningen kan ha i ungdomars vardagsliv.
(2008-08-14)Titel: Dags att abdikera Ers Dagstidning? Författare: Maria Gånheim och Jasmine Ydestrand Handledare: Ingela Wadbring Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, fördjupningskurs. Institutionen för journalistik och ... -
Dagstidningen på 3,5 tum? En nutids- och framtidsstudie av svensk dagspress förhållande till mobila tjänster
(2009-03-05)Titel Dagstidningen på 3,5 tum? - en nutids- och framtidsstudie av svensk dagspress förhållande till mobila tjänster Författare Magnus Ekström & Björn Granstrand Kurs LME310/MK1500 - Examensarbete i Medie- och ... -
Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations
(2023-11-17)Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or ... -
Dåliga nyheter för lokaljournalistiken En kartläggning av TV4:s lokala nyhetsinnehåll innan och efter nedläggningen av de lokala redaktionerna
(2015-02-10)Titel: Dåliga nyheter för lokaljournalistiken. En kartläggning av TV4:s lokala nyhetsinnehåll innan och efter nedläggningen av de lokala redaktionerna. Författare: Annamari Alanne, Catharina Björk & Charlotte Guth Uppd ... -
”de-lib-e-ra-tion” – en undersökning av de deliberativa inslagen i kommentarsfälten på de svenska riksdagspartiernas Facebooksidor
(2012-09-05)Titel: ”de-lib-e-ra-tion” – en undersökning av de deliberativa inslagen i kommentarsfälten på de svenska riksdagspartiernas Facebooksidor Författare: Jonathan Svensson och Pontus Ström Kurs: Examensarbete i medie- och ... -
En del av massan Förutsättningar för små enheter i offentlig sektor att vara varumärkesorienterade
(2015-08-13)Titel En del av massan - Förutsättningarna för små enheter i offentlig sektor att vara varumärkesorienterade Författare Carl Tengroth Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, ... -
Det delade spelandet – om när dataspelet blir till video
(2014-08-22)Titel: Det delade spelandet – om när dataspelet blir till video Författare: Linn Bleckert och Emilia Håkansson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och ... -
Deltagande i demokratin
(2011-02-22)Titel: Deltagande i demokratin – En beskrivande studie om ungdomars politiska deltagande genom kommunikationen av sina hjärtefrågor. Författare: Sandra Hansson och Lisa Snäll Uppdragsgivare: ADA Kontaktperson: Matilda ... -
DEN INTERNA JÄMSTÄLLDHETSKOMMUNIKATIONENS FRAMGÅNGSFAKTORER OCH UTMANINGAR
(2022-08-01)Gender integration is the Swedish government's main strategy for achieving gender equality, which means that a gender perspective must be considered in all political decisions that affect people's conditions, so that ... -
Den teoretiske medieläraren - vad händer efter examen? En studie om de utexaminerade medielärarna vid JMG, Göteborgs universitet
(2009-09-29)Titel Den teoretiske medieläraren - Vad händer efter examen? En studie om de utexaminerade medielärarna vid JMG, Göteborgs universitet Författare Sara Hanson, Merete Lassen och Evelina Lindahl Kurs Examensarbete i ...