Search
Now showing items 1-7 of 7
Den skräddarsydda reklamen En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
(2015-02-10)
Titel Den skräddarsydda reklamen – En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
Författare Anna Höglund Ekehäll och Isabelle Forsberg
Kurs Examensarbete i medie- ...
Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten Skogsbranden i Västmanland
(2015-02-12)
Titel: Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten - Skogsbranden i Västmanland.
Författare: Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler.
Uppdragsgivare: JMG (Forskningsprojekt Kriskommunkation 2.0).
Kurs: Examensarbete ...
“Jag förstår inte hur man kunde vara journalist innan sociala medier” En kvalitativ undersökning om hur sociala medier påverkar journalisten i arbetsprocessen och yrkesrollen
(2016-02-04)
In this study, we examined the views of Swedish journalists on social media. The study focused on their attitudes and opinions regarding social media in relation to journalistic ideals and as a tool in the working procedure. ...
Det som händer på Facebook stannar på CV:t – En kvalitativ studie kring arbetssökandes inställning till social rekrytering
(2012-09-06)
Titel: Det som händer på Facebook stannar på CV:t – En kvalitativ studie kring arbetssökandes
inställning till social rekrytering
Författare: Jenny Svensson och Emelie Carlsson
Kurs: Examensarbete i medie- och ...
Fansidans framgång En kvalitativ studie av företags kommunikation på Facebook
(2013-09-20)
Titel: Fansidans framgång – En kvalitativ studie av företags kommunikation på Facebook
Författare: Lina Anglert, Daniella Pettersson och Birgitta Sjölund
Uppdragsgivare: Start Communication och More PR
Kurs: Examensarbete ...
Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook
(2015-02-10)
Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook.
Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson
Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, ...
Information ett demokratiskt fundament En kvalitativ studie om hur nyanlända informerar sig
(2015-08-13)
Titel: Information - ett demokratiskt fundament
Författare: Erika Lek
Uppdragsgivare: Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, ...