Search
Now showing items 1-6 of 6
Den skräddarsydda reklamen En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
(2015-02-10)
Titel Den skräddarsydda reklamen – En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
Författare Anna Höglund Ekehäll och Isabelle Forsberg
Kurs Examensarbete i medie- ...
Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten Skogsbranden i Västmanland
(2015-02-12)
Titel: Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten - Skogsbranden i Västmanland.
Författare: Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler.
Uppdragsgivare: JMG (Forskningsprojekt Kriskommunkation 2.0).
Kurs: Examensarbete ...
Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv
(2015-02-10)
Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook.
Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson.
Handledare: Nicklas Håkansson.
Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, ...
”Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant” En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medier
(2015-02-10)
Titel: ”Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant” - En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medier
Författare: Sara Hägge och Sara Åhman
Kurs: Examensarbete ...
Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook
(2015-02-10)
Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook.
Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson
Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, ...
Information ett demokratiskt fundament En kvalitativ studie om hur nyanlända informerar sig
(2015-08-13)
Titel: Information - ett demokratiskt fundament
Författare: Erika Lek
Uppdragsgivare: Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, ...