Search
Now showing items 1-10 of 21
Kriskommunikation i ett digitalt samhälle Om myndigheters förhållningssätt till sociala medier i samband med kriskommunikation
(2011-09-14)
Titel:
Kriskommunikation i ett digitalt samhälle
Om myndigheters förhållningssätt till sociala medier i samband med kriskommunikation
Författare:
Susanna Åkeräng
Uppdragsgivare:
Opti-Alert
Kurs:
Examensarbete i ...
Vad fort det går! – en studie av offentliga verksamheters inställning och lärande av krishantering i sociala medier
(2013-02-12)
Titel: Vad fort det går! – en studie av offentliga verksamheters inställning och lärande av krishantering i sociala medier
Författare: Jesper Franke och Johanna Lyngarth
Uppdragsgivare: Bengt Johansson, JMG
Kurs: ...
Den skräddarsydda reklamen En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
(2015-02-10)
Titel Den skräddarsydda reklamen – En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
Författare Anna Höglund Ekehäll och Isabelle Forsberg
Kurs Examensarbete i medie- ...
Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten Skogsbranden i Västmanland
(2015-02-12)
Titel: Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten - Skogsbranden i Västmanland.
Författare: Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler.
Uppdragsgivare: JMG (Forskningsprojekt Kriskommunkation 2.0).
Kurs: Examensarbete ...
”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom.” En kvalitativ studie om unga kvinnors uppfattningar om och erfarenheter av utseendefokus på Instagram – med inriktning på deras självbild
(2014-08-22)
Titel: ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom”.
Författare: Ronja Rieman
Kurs: C-uppsats inom medie- och kommunikationsvetenskap
Termin: Vårtermin 2014
Handledare: Malin Sveningsson
Antal ord: ...
“Jag förstår inte hur man kunde vara journalist innan sociala medier” En kvalitativ undersökning om hur sociala medier påverkar journalisten i arbetsprocessen och yrkesrollen
(2016-02-04)
In this study, we examined the views of Swedish journalists on social media. The study focused on their attitudes and opinions regarding social media in relation to journalistic ideals and as a tool in the working procedure. ...
Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv
(2015-08-13)
Titel: Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam
i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv
Författare: Wilhelm Golinski & Matilda Wåger
Uppdragsgivare: Marie Grusell, Göteborgs universitet (JMG)
Kurs: ...
”Blir man tjock om man äter när man är mätt?” - En studie om bloggar och hur de inverkar på unga tjejers identitetskapande
(2012-09-07)
Institution: Enheten för medie- och kommunikationsvetenskap
Titel: ”Blir man tjock om man äter när man är mätt?”
- En studie om bloggar och hur de inverkar på unga tjejers identitetskapande
Författare: Andrea Hacker, ...
Relationship status: Corporate Om människors relationer med företag
(2015-08-13)
Titel: Relationship status: Corporate - Om människors relationer med företag
Författare: Anna-Maria Fogelqvist, Tor Raswill och Amanda Unger
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen ...
Privacy setting: Public En kvalitativ studie om delandet av personlig information på sociala medier
(2015-08-13)
Titel: Privacy setting: public: en kvalitativ studie om delandet av personlig information på sociala medier
Författare: Emma Bengtsson, Andrej Kavrzic
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen ...