Search
Now showing items 1-10 of 10
Gerillareklam - Från scratch till renodlad gerillakampanj. En kvalitativ studie om gerillareklamens kommunikationsprocess
(2009-09-29)
TITEL: Gerillareklam – Från scratch till renodlad gerillakampanj
FÖRFATTARINNA: Jessica Gustavsson
KURS: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap,
Institutionen för journalistik och masskommunikation vid ...
Reklam -‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
(2013-09-23)
Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: ...
Ny marknad, nya villkor. En kvalitativ studie om Försvarsmaktens kommunikation efter avskaffandet av den allmänna värnplikten.
(2014-02-13)
Titel Ny marknad, nya villkor. En kvalitativ studie om
Försvarsmaktens kommunikation efter
avskaffandet av den allmänna värnplikten.
Författare Julia Carlsson & Kimberly Åkerström
Kurs Examensarbete i medie- ...
SPONSRAD VÄNSKAP En studie om reklam i podcasts
(2016-09-08)
Examensarbete: 15 hp
Program: Medie- och kommunikationsvetenskap
Nivå: Grundnivå
Termin/år: VT 2016
Handledare: Marie Grusell
Syfte: Syftet med denna studie är att få fördjupad kunskap om lyssnarens upplevelse av
reklam ...
Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv
(2015-08-13)
Titel: Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam
i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv
Författare: Wilhelm Golinski & Matilda Wåger
Uppdragsgivare: Marie Grusell, Göteborgs universitet (JMG)
Kurs: ...
Annonser i ett nytt millennium – en studie om unga människors syn på annonser i olika mediekanaler
(2010-08-04)
Titel Annonser i ett nytt millennium
Författare Helen Angervik och Isabella Szajewska
Handledare Marie Grusell
Utbildningssäte Göteborgs universitet, JMG - Institutionen för journalistik och masskommunikation
Sektion ...
Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela
(2014-08-26)
Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela
Författare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda Hall
Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs ...
FIGHTEN OM FLÖDET En kvalitativ studie om kvinnliga användares uppfattningar om företag på Instagram
(2016-02-11)
Examensarbete: 15 hp
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap
Nivå: Grundnivå
Termin/år: Ht 2015
Handledare: Marie Grusell
Examinator: Malin Sveningson
Antal ord:
15 360 exkl. referenser och ...
EN SCROLLANDE GENERATION En kvalitativ studie om unga användares inställning till reklam på Instagram
(2016-02-10)
Examensarbete: 15 hp
Program: Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet
Nivå: Grundnivå
Termin/år: Höstterminen 2015
Handledare: Malin ...
Det är innehållet som räknas En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring.
(2015-08-13)
Titel: Det är innehållet som räknas: En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring.
Författare: Marine Jonsson och Evelina Nilsson.
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för jour-nalistik, ...