• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
Search 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Search
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 17

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Gerillareklam - Från scratch till renodlad gerillakampanj. En kvalitativ studie om gerillareklamens kommunikationsprocess 

Gustavsson, Jessica (2009-09-29)
TITEL: Gerillareklam – Från scratch till renodlad gerillakampanj FÖRFATTARINNA: Jessica Gustavsson KURS: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid ...
Thumbnail

Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog 

Hallström, Felicia; Winald, Malin (2013-09-20)
Titel: Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog Författare: Felicia Hallström och Malin Winald Studiens intressent: Härryda Kommun Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetens ...
Thumbnail

Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation 

Selander, Zara; Westberg, Isabella (2014-02-13)
Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! Författare: Zara Selander & Isabella Westberg Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid ...
Thumbnail

Samverkan för att hitta en Utväg En kvantitativ studie av kommunikationen i kvinnofridsfrågor mellan myndigheter i Skaraborg 

Borg, Åsa; Westmark, Malin (2010-02-26)
Titel Samverkan för att hitta en Utväg Författare Malin Westmark och Åsa Borg Kurs Uppdrag Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs ...
Thumbnail

”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll. 

Lundgren, Gabriella; Magnusson, Linnéa (2011-09-13)
Titel: ”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll. Författare: Gabriella Lundgren och Linnéa Magnusson Uppdragsgivare: Konstnärscentrum ...
Thumbnail

Vem vill bli BMA? En kvalitativ undersökning om vilka som väljer att läsa till Biomedicinsk analytiker och vilka informationskanaler de väljer. 

Edström, Alexandra; Törnqvist, Frida (2011-09-14)
Titel: Vem vill bli BMA? En kvalitativ undersökning om vilka som väljer att läsa till Biomedicinsk analytiker och vilka informationskanaler de väljer. Författare: Alexandra Edström och Frida Törnqvist Uppdragsgivare: ...
Thumbnail

Nya vägar till kunskap. En kvalitativ studie av hur digitala kommunikationskanaler används i undervisningssyfte på skolor som valt att satsa på 1-till-1-konceptet 

Johansson, Hanna; Kiland, Erika (2011-09-14)
Titel Nya vägar till kunskap. En kvalitativ studie av hur digitala kommunikationskanaler används i undervisningssyfte på skolor som valt att satsa på 1-till-1-konceptet Författare Hannah Johansson och Erika Kiland Uppdragsgivare ...
Thumbnail

Lost in communication En kvalitativ studie kring företagarnas uppfattning om Härryda kommuns kommunikation 

Josefsson, Cecilia; Sandberg, Gabriella (2012-02-15)
Titel: Lost in communication Författare: Cecilia Josefsson och Gabriella Sandberg Uppdragsgivare: Härryda kommun – Jessica Waller och Ingrid Claesson Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen ...
Thumbnail

Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin 

Björklund, Magdalena (2014-03-07)
Titel: Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin. Författare: Magdalena Björklund Uppdragsgivare: Stylt Trampoli AB Kurs: Examensarbete i Medie- och ...
Thumbnail

Nyanlända invandrare och deras medievanor – Hur myndigheter och organisationer kan kommunicera med nyanlända invandrare 

Brahamsson, Joel (2013-02-21)
Titel: Nyanlända invandrare och deras medievanor Författare: Joel Abrahamsson Uppdragsgivare: Hadda Konsult AB Kurs: MK1500, Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorBjörklund, Magdalena (1)Borg, Åsa (1)Brahamsson, Joel (1)Carlsson, Emelie (1)Edström, Alexandra (1)Eklund, Malena (1)Gustavsson, Jessica (1)Hallström, Felicia (1)Johansson, Hanna (1)Josefsson, Cecilia (1)... View MoreSubject
kommunikation (17)
information (4)marknadsföring (3)demokrati (2)kultur (2)livsstil (2)medievanor (2)PR (2)uses and gratifications (2)1-till-1-konceptet (1)... View MoreDate Issued2014 (4)2011 (3)2012 (3)2009 (2)2013 (2)2010 (1)2015 (1)2016 (1)Has File(s)Yes (17)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV