Search
Now showing items 1-10 of 17
Samverkan för att hitta en Utväg En kvantitativ studie av kommunikationen i kvinnofridsfrågor mellan myndigheter i Skaraborg
(2010-02-26)
Titel
Samverkan för att hitta en Utväg
Författare
Malin Westmark och Åsa Borg
Kurs
Uppdrag
Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs ...
Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå! En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation
(2014-02-13)
Titel: Skjut inte på Kulturtanten med hagelbössa - hon kommer ändå!
Författare: Zara Selander & Isabella Westberg
Uppdragsgivare: Arts & Business Sweden AB
Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, vid ...
Gerillareklam - Från scratch till renodlad gerillakampanj. En kvalitativ studie om gerillareklamens kommunikationsprocess
(2009-09-29)
TITEL: Gerillareklam – Från scratch till renodlad gerillakampanj
FÖRFATTARINNA: Jessica Gustavsson
KURS: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap,
Institutionen för journalistik och masskommunikation vid ...
Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog
(2013-09-20)
Titel: Unga invånare, gamla medborgare
- om förutsättningar för medborgardialog
Författare: Felicia Hallström och Malin Winald
Studiens intressent: Härryda Kommun
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetens ...
Nya vägar till kunskap. En kvalitativ studie av hur digitala kommunikationskanaler används i undervisningssyfte på skolor som valt att satsa på 1-till-1-konceptet
(2011-09-14)
Titel Nya vägar till kunskap. En kvalitativ studie av hur digitala kommunikationskanaler används i undervisningssyfte på skolor som valt att satsa på 1-till-1-konceptet
Författare Hannah Johansson och Erika Kiland
Uppdragsgivare ...
Lost in communication En kvalitativ studie kring företagarnas uppfattning om Härryda kommuns kommunikation
(2012-02-15)
Titel: Lost in communication
Författare: Cecilia Josefsson och Gabriella Sandberg
Uppdragsgivare: Härryda kommun – Jessica Waller och Ingrid Claesson
Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen ...
Vem vill bli BMA? En kvalitativ undersökning om vilka som väljer att läsa till Biomedicinsk analytiker och vilka informationskanaler de väljer.
(2011-09-14)
Titel: Vem vill bli BMA? En kvalitativ undersökning om vilka som väljer att läsa till Biomedicinsk analytiker och vilka informationskanaler de väljer. Författare: Alexandra Edström och Frida Törnqvist Uppdragsgivare: ...
”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll.
(2011-09-13)
Titel: ”Sen kan ju inte alla vara som Ernst Billgren”- En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och nätverkar utifrån sin yrkesroll.
Författare: Gabriella Lundgren och Linnéa Magnusson
Uppdragsgivare: Konstnärscentrum ...
Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin
(2014-03-07)
Titel: Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i
upplevelseindustrin.
Författare: Magdalena Björklund
Uppdragsgivare: Stylt Trampoli AB
Kurs: Examensarbete i Medie- och ...
Nyanlända invandrare och deras medievanor – Hur myndigheter och organisationer kan kommunicera med nyanlända invandrare
(2013-02-21)
Titel: Nyanlända invandrare och deras medievanor
Författare: Joel Abrahamsson
Uppdragsgivare: Hadda Konsult AB
Kurs: MK1500, Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier ...