Search
Now showing items 1-10 of 16
Den skräddarsydda reklamen En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
(2015-02-10)
Titel Den skräddarsydda reklamen – En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
Författare Anna Höglund Ekehäll och Isabelle Forsberg
Kurs Examensarbete i medie- ...
Reklam -‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
(2013-09-23)
Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: ...
Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten Skogsbranden i Västmanland
(2015-02-12)
Titel: Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten - Skogsbranden i Västmanland.
Författare: Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler.
Uppdragsgivare: JMG (Forskningsprojekt Kriskommunkation 2.0).
Kurs: Examensarbete ...
“Jag förstår inte hur man kunde vara journalist innan sociala medier” En kvalitativ undersökning om hur sociala medier påverkar journalisten i arbetsprocessen och yrkesrollen
(2016-02-04)
In this study, we examined the views of Swedish journalists on social media. The study focused on their attitudes and opinions regarding social media in relation to journalistic ideals and as a tool in the working procedure. ...
”de-lib-e-ra-tion” – en undersökning av de deliberativa inslagen i kommentarsfälten på de svenska riksdagspartiernas Facebooksidor
(2012-09-05)
Titel: ”de-lib-e-ra-tion” – en undersökning av de deliberativa inslagen i
kommentarsfälten på de svenska riksdagspartiernas Facebooksidor
Författare: Jonathan Svensson och Pontus Ström
Kurs: Examensarbete i medie- och ...
Virala nyheter: Hur nyheter sprids och bemöts i sociala medier
(2014-09-11)
Abstract
Bakgrund: När människor tar del av nyheter via sociala medier som Twitter och Facebook är
det möjligt för andra användare i de sociala medierna att påverka uppfattningen av innehållet.
Det kan exempelvis ske ...
Det som händer på Facebook stannar på CV:t – En kvalitativ studie kring arbetssökandes inställning till social rekrytering
(2012-09-06)
Titel: Det som händer på Facebook stannar på CV:t – En kvalitativ studie kring arbetssökandes
inställning till social rekrytering
Författare: Jenny Svensson och Emelie Carlsson
Kurs: Examensarbete i medie- och ...
Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv
(2015-02-10)
Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook.
Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson.
Handledare: Nicklas Håkansson.
Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, ...
Caring is sharing: The effects of news consumption via selfcurated Facebook feeds
(2016-02-04)
The purpose of our study was to research people’s media habits when it comes to news consumption
through social media, Facebook in particular, and to try to ascertain if our theory that people today are
lacking in source ...
Flera roller, ett framträdande En kvalitativ studie om Facebook-användare och deras publik
(2016-09-08)
Titel Flera roller, ett framträdande – En kvalitativ studie om Facebook-användare och deras publik
Författare
Nina Cederholm
Program
Medie- och kommunikationsvetenskap vid Göteborgs
Universitet
Kurs
Examensarbete i ...