Search
Now showing items 1-10 of 276
Så kallade "klimatförändringar" - En kombinerad kvantitativ och kvalitativ studie om klimatskepticism i de alternativa medierna Fria Tider och Samhällsnytt
(2021-02-05)
There is a growing interest and understanding of the global climate crisis and the effect that it has on the world. Through this growing interest, there has correspondingly been an increased amount of
attention that the ...
REKLAMENS UPPLEVDA TROVÄRDIGHET - En studie om unga kvinnors uppfattning och värdering av reklamens trovärdighet på det sociala mediet Instagram
(2022-02-24)
Syfte: Studiens huvudsakliga syfte är att studera huruvida unga svenska tjejer mellan åldrarna
20-25 år uppfattar trovärdigheten av reklam på sociala medieplattformen Instagram. Värderas
reklamens trovärdighet olika ...
Corporations, Social Movements, and Social Media. Investigating Corporate Engagement with the Black Lives Matter Movement on Twitter.
(2021-07-27)
The thesis investigates to what extent corporations engage with the Black Lives Matter (BLM) movement on Twitter. The purpose is to facilitate a better understanding of corporate communication on social media in general, ...
Mapped: How Activists Shaped the Face of the British Isles
(2021-07-30)
This essay explores the methodology used to produce the investigative report Mapped: How Activists Shaped the Face of the British Isles, evaluating whether or not the project was effective in fulfilling its purpose, and ...
Den obrydda generationen? - En kvalitativ intervjustudie om ungas nyhetsvanor under coronakrisen
(2021-02-05)
During the Covid-19 pandemic in Sweden, the younger generation has been portrayed by the
media as an unconcerned group that doesn't follow the Covid-19 restrictions issued by the
Public Health Agency of Sweden and the ...
Facebook in the News. A mixed-method study of how Swedish public service news represent Facebook
(2021-04-06)
The aim of this study was to examine how Swedish public service media represents Facebook; a private, transnational company but also a tool for public service media (PSM) to reach its audience. The first research objective ...
"Under pressure". A study of the Swedish Public Health Agency´s crisis - and reputation management during the COVID-19 pandemic.
(2021-07-27)
This study examines the Swedish Public Health Agency’s (PHA) crisis communication regarding the COVID-19 pandemic during the year of 2020. Departing from a synthesis of the frameworks of Image Repair Theory and Bureaucratic ...
Sharing is caring - En kvalitativ intervjustudie om hur unga mammor ser på mediefenomenet sharenting
(2020-01-31)
Syfte: Studien syftar att undersöka unga mammors syn på fenomenet sharenting. Vilka moraliska dilemman finns det och hur resonerar de kring dess bilddelning på sociala medier?
Teori: Studiens teoretiska ramverk innefattar ...
INFLUENCER MARKETING: Inspiration och rekommendation eller manipulation och överkonsumtion? - En kvantitativ studie om attityder till influencer marketing på Instagram.
(2022-02-24)
Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenska, unga kvinnors attityder till reklam på Instagram med fokus på influencer marketing.
Teori: Persuasion Knowledge Model, Social Influence Theory
Metod: Surveyunders ...
EN STEREOTYPISK BILD I FÖRÄNDRING - En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors föreställningar om Försvarsmakten
(2020-06-25)
Syfte: Syftet med denna studie är att få en djupare förståelse för vilka föreställningar unga
kvinnor har om genus i Försvarsmakten och om Försvarsmaktens riktade
rekryteringskommunikation.
Teori: Hirdmans teori om ...