Search
Now showing items 1-10 of 10
SPONSRAD VÄNSKAP En studie om reklam i podcasts
(2016-09-08)
Examensarbete: 15 hp
Program: Medie- och kommunikationsvetenskap
Nivå: Grundnivå
Termin/år: VT 2016
Handledare: Marie Grusell
Syfte: Syftet med denna studie är att få fördjupad kunskap om lyssnarens upplevelse av
reklam ...
Lost in communication En kvalitativ studie kring företagarnas uppfattning om Härryda kommuns kommunikation
(2012-02-15)
Titel: Lost in communication
Författare: Cecilia Josefsson och Gabriella Sandberg
Uppdragsgivare: Härryda kommun – Jessica Waller och Ingrid Claesson
Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen ...
Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv
(2015-08-13)
Titel: Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam
i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv
Författare: Wilhelm Golinski & Matilda Wåger
Uppdragsgivare: Marie Grusell, Göteborgs universitet (JMG)
Kurs: ...
Den prokrastinerande kameleonten – mobil kommunikation på mottagarens villkor
(2013-09-24)
Titel: Den prokrastinerande kameleonten – mobil kommunikation på mottagarens villkor
Författare: Daniél Mörtsell & Petter Nyberg
Uppdragsgivare: Start Communication
Kurs: MK 1500
Termin: VT13
Handledare: Marie ...
Stimulerande läsning? - en studie om musikskaparnas syn på Stim-magasinet
(2012-02-17)
Titel Stimulerande läsning? - en studie om musikskaparnas syn på Stim-magasinet
Författare Johan Malmberg
Uppdragsgivare Stim (Svenska tonsättares internationella musikbyrå)
Kurs Examensarbete i medie- och kommunikati ...
Att förmedla budskap med Steel - Hur SSABs anställda uppfattar personaltidningen
(2011-09-14)
Titel:
Att förmedla budskap med Steel - Hur SSABs anställda uppfattar personaltidningen
Författare:
Tobias Anderberg och Daniel Karlsson
Uppdragsgivare:
Svenskt stål AB (SSAB)
Kurs:
Examensarbete i Medie- och ...
Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela
(2014-08-26)
Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela
Författare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda Hall
Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs ...
Musikartister – ett underhållande innehåll En studie om hur kvinnor vill ta del av musikartister i media
(2012-02-14)
Titel: Musikartister – ett underhållande innehåll. En studie om hur kvinnor vill ta del av
musikartister i media
Författare: Ann-Sofie Pettersson och Maja Rönnbäck
Uppdragsgivare: Evelyn Jons
Kurs: Medie- och ...
Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen
(2015-08-13)
Titel Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen
Författare Sebastian Blom och Jakob Claesson.
Kurs Examensarbete i medie- och ...
Nya tider - En kvalitativ studie om socialdemokratiska opinionsledares uppfattningar om tidningen Ny tid
(2013-02-12)
Titel: Nya tider - En kvalitativ studie om socialdemokratiska opinionsledares uppfattningar om tidningen Ny tid
Författare: Henrik Gudmundsson & Mathias Hvit
Handledare: Jan Strid
Uppdragsgivare: Ny tid
Kurs: Examensarbete ...