Search
Now showing items 1-8 of 8
Internkommunikation - idag och imorgon. En kvalitativ studie av personalens syn på Blå Ställets internkommunikation
(2009-10-28)
Aim: The main purpose of this thesis was to investigate how the employees experience the
internal communication and to examine the channels they communitace trough between
the departments at Blå Stället in Sweden. This ...
Samverkan för att hitta en Utväg En kvantitativ studie av kommunikationen i kvinnofridsfrågor mellan myndigheter i Skaraborg
(2010-02-26)
Titel
Samverkan för att hitta en Utväg
Författare
Malin Westmark och Åsa Borg
Kurs
Uppdrag
Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs ...
Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog
(2013-09-20)
Titel: Unga invånare, gamla medborgare
- om förutsättningar för medborgardialog
Författare: Felicia Hallström och Malin Winald
Studiens intressent: Härryda Kommun
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetens ...
Lost in communication En kvalitativ studie kring företagarnas uppfattning om Härryda kommuns kommunikation
(2012-02-15)
Titel: Lost in communication
Författare: Cecilia Josefsson och Gabriella Sandberg
Uppdragsgivare: Härryda kommun – Jessica Waller och Ingrid Claesson
Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete, Institutionen ...
YRKESROLLER I RULLNING En komparativ kvantitativ studie av frilansjournalisters och anställda journalisters inställning till att arbeta med informations-, kommunikations- och PR-uppdrag
(2015-08-26)
The purpose of this study is to compare employed journalists’ and freelance journalists’ attitudes to work with information-, communication- and PR-assignments. Our research questions are:
What are the attitudes to work ...
Hur får man ”Carmen” att gå på ”Trollflöjten”? Om GöteborgsOperans kommunikation för att nå en publik med en bred etnisk mångfald
(2013-02-12)
Titel: Hur får man ”Carmen” att gå på ”Trollflöjten”? Om GöteborgsOperans kommunikation för att nå en publik med en bred etnisk mångfald
Författare: Helena E:son Alm
Uppdragsgivare: GöteborgsOperan
Kurs: Medie- och ...
Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare
(2008-08-14)
Titel: Volvo On Call - en underskattad hjälp på vägen? En studie av internkommunikation mellan företag och återförsäljare.
Författare: Elin Salekärr & Hanna Timring
Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, Examensarbe ...
Information ett demokratiskt fundament En kvalitativ studie om hur nyanlända informerar sig
(2015-08-13)
Titel: Information - ett demokratiskt fundament
Författare: Erika Lek
Uppdragsgivare: Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, ...