Search
Now showing items 1-9 of 9
Med rätt teknik– en studie av ingenjörers inställning till rekrytering via sociala medier
(2013-02-12)
Titel: Med rätt teknik– en studie av ingenjörers inställning till rekrytering via sociala medier
Författare: Siri Jagstedt
Uppdragsgivare: PS Partner
Handledare: Malin Sveningsson
Kurs: Examensarbete i medie- och ...
Kommunikation i forskarbloggar En motivationsstudie bland forskare vid Göteborgs universitet
(2013-09-24)
Title (Swedish) Kommunikation i forskarbloggar – En motivationsstudie bland forskare vid Göteborgs universitet
Title (English) Communication in research blogs – A motivational study among researchers at the University of ...
”The medium is the message” – en studie om vilka funktioner sociala medier fyller i användares liv
(2016-09-20)
Titel: ”The medium is the message” – en studie om vilka funktioner sociala medier fyller i användares liv
Författare: Isabell Janzon
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap (30p)
Institutionen för ...
Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv
(2015-02-10)
Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook.
Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson.
Handledare: Nicklas Håkansson.
Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, ...
Medietango – om Twitters betydelse för opinionsbildningen.
(2012-08-31)
Titel Medietango
– om Twitters betydelse för opinionsbildningen.
Författare Robert Olsson
Kurs Examensarbete i medie- och
kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet.
Termin Vårterminen 2012.
Handledare Jenny ...
Digitala avtryck – en del av omvärldsförståelsen En kvantitativ och kvalitativ undersökning av hur företag bevakar sociala medier
(2013-09-20)
Titel: Digitala avtryck – en del av omvärldsförståelsen
Författare: Louise Bergetoft och Linnea Thorén
Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik,
medier och kommunikation, ...
”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” − En kvalitativ studie av kultur- och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier
(2015-02-10)
Titel ”Det finns 1000 olika sätt att lyckas” – En kvalitativ studie av kultur och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier
Författare Emma Hellberg och Amanda Nergelius
Kurs Kandidatuppsats i medie- och kommunikatio ...
”Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant” En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medier
(2015-02-10)
Titel: ”Man måste vara välformulerad, ha humor eller vara briljant” - En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medier
Författare: Sara Hägge och Sara Åhman
Kurs: Examensarbete ...
Identitetsskapande hos unga kvinnor genom sociala medier - med välbefinnandet i fokus
(2013-09-24)
Titel: Identitetsskapande hos unga kvinnor genom sociala medier - med välbefinnandet i fokus
Författare: Ester Fardell
Kurs: Masteruppsats inom medie- och kommunikationsvetenskap
Termin: Vårterminen 2013
Handledare: ...