Search
Now showing items 1-10 of 10
Selection of Swedish Scholastic Aptitude Test takers as a function of socioeconomic background and ability
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1994)
Vad betyder kön och social bakgrund för resultaten i matematik?
(Stockholm: Skolverket, 1996)
Hur var det på högstadiet? Grundskoleelever värderar högstadietiden beträffande upplevda problem, uppnådda kunskaper samt nyttan av kunskaperna
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1998)
Föräldrasynpunkter på grundskolans mellanstadium
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1993)
Matematik i grundskolan En longitudinell studie av köns- och socialgruppsskillnader bland elever som lämnat grundskolan vid olika tidpunkter från början av 80-talet till början av 90-talet
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1996)
Kunskaper från den nya gymnasieskolan Gymnasister skattar de kunskaper de fått i det nya programgymnasiet
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999)
Låna för livet : högskolestuderandes syn på de nya studiemedlen
(Sundsvall: CSN , 1991)
Gender differences on the Swedish scholastic aptitude test
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1997)
Who takes the Swedish scholastic aptitude test? A study of differential selection to the SweSAT in relation to gender and ability
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1996)