Show simple item record

dc.contributor.authorBayard, Christian
dc.date.accessioned2011-09-08T07:28:54Z
dc.date.available2011-09-08T07:28:54Z
dc.date.issued2011-09-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/26721
dc.description.abstractJag har presenterat komponenterna individ, teknik och marknad som utgör musikindustrins grundläggande drivkraft för förändring. I företagsintervjun har jag använt den kvalitativa metoden och diskuterat de individuella processerna, olika tekniker och varierande, ögonblickliga elektroniska marknadsplatser som kan förändra ett köpbeteende. Med historiska perspektiv belyses den nuvarande musikindustrins inkompetens och vidhållande till traditionella verksamhetsmetoder, samt musikbranschens interna oförmåga att modernisera och möta den nya efterfrågan från en musikintresserad allmänhet. Digitaliseringen har medfört en förändrad och utvecklad varudistribution av en elektronisk infrastruktur och nyuppfunna funktioner som verktyg för vardaglig musikavlyssning. Systemutvecklingen på 00-talet har frambringat nya modeller och en tidsenlig användarvänlighet för varje producent och konsument av musik. De tekniska genombrotten har framkallat enorma genomslag inom de fundamentala områdena i musikbranschen. Teknikevolutionen medför en förändring som tillstånd av kontinuerliga processer av produktformatet och förbrukning, där nya affärsmodeller är beviset och resultatet för en lyckad modernisering av konsumtion av musik. Branschen står härmed, som ett eget objekt, för ett destruktiv och självförstörande uppträdande och med en föråldrad verksamhetsstruktur. De teknik- och musikintresserade individerna och externa entreprenörer, är den yttre materia som stegvis krossar branschens barriärer och pressar fram de första stegen till en implodering.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesReport/Department of Applied Information Technologysv
dc.relation.ispartofseries2011:002sv
dc.subjectDigital musikdistributionsv
dc.subjectmusikindustrisv
dc.subjectköpprocesssv
dc.subjectelektronisk handelsv
dc.titleUtveckling och förändring inom digital musikdistributionsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentIT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentIT University of Gothenburg /Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeKandidatuppsatsswe
dc.type.degreeBachelor thesiseng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record